رشته‌های دانشکده پرستاری ملایر افزایش می‌یابد

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به سفر معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت به ملایر گفت: مقرر شد مکاتبات لازم با وزارت بهداشت برای پذیرش دانشجو در دانشکده پرستاری ملایر در رشته‌های فوریت‌های پزشکی و هوشبری در مهر ۱۴۰۲ انجام شود.

به گزارش فردای همدان، هادی بیگی‌نژاد نخستین گام در حوزه بهداشت و درمان را احصاء مشکلات موجود و اولویت بندی آنها خواند و اظهار کرد: تقویت و توسعه دانشکده پرستاری و مسیر تبدیل آن به دانشکده علوم پزشکی، آموزشی شدن بیمارستان‌های ملایر، تعمیر و توسعه خانه های بهداشت و شبانه روزی شدن مراکز درمانی روستایی که از مراکز شبانه روزی دور هستند، از جمله اهداف اصلی مطالبات و پیگیری ها بوده است.

وی افزایش ظرفیت بیمارستان‌های ملایر در حوزه تجهیزات و خدمات و خودکفایی شهرستان در حوزه خدمات خاص پزشکی مثل ناباروری را از دیگر اهداف اصلی در مطالبات و پیگیری‌ها برشمرد و با اشاره به اولویت بندی مسائل و پیگیری ها و مطالبه گری از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان، بیان کرد: بخشی از موضوعات در مسیر حل و فصل قرار گرفت اما در مورد بعضی موارد نیز مقاومت‌هایی به ویژه از جانب مسئولان استانی حوزه بهداشت و درمان مشاهده شد.

بیگی‌نژاد به مصوبات سفر معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت اشاره و مطرح کرد: مقرر شد مراکز بهداشت علی آباد دمق و زنگنه در اسرع وقت مجوز شبانه روزی شدن را دریافت کنند تا مشکلات اهالی رفع شود.

وی دریافت مجوز بیتوته شدن مراکز بهداشت جوکار و حسین آباد ناظم و تسهیل و تسریع برای تأمین پزشک طرح و اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن از محل اعتبارات وزارتخانه برای بیمارستان امام حسین(ع) را از دیگر مصوبات سفر برشمرد.

بیگی‌نژاد ادامه‌داد: طبق یک جدول زمانبندی مشخص و برنامه ریزی شده و با هدف آموزشی شدن بیمارستان‌های مهر و امام حسین(ع) تا شهریور ۱۴۰۳، اقدامات و مکاتبات و ارزیابی‌های لازم برای دریافت این مجوز توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام و پیگیری خواهد شد.

وی از هماهنگی در راستای تأمین منابع مالی لازم برای خرید خوابگاه دانشجویی دانشکده پرستاری از محل وام بانک عامل دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خبر داد و گفت: همچنین مقرر شد موضوع زمین بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر و دریافت مجوزهای لازم برای آغاز ساخت بیمارستان هر چه سریع تر توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان تعیین تکلیف شود.

بیگی‌نژاد افتتاح مرکز ناباروری و اورژانس بیمارستان مهر در هفته دولت سال جاری و افتتاح پایگاه اورژانس جوزان تا پایان آذر امسال را از دیگر مصوبات این سفر دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان باید یک بسته فرهنگی از اقدامات متنوع برای ماندگاری پزشکان و دانشجویان پزشکی در شهر ملایر طراحی و اجرا کند.