توزیع الکترونیک گاز مایع در همدان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان همدان از توزیع الکترونیک گاز مایع خبر داد و گفت: شرکت‌های توزیع‌کننده گاز ‌مایع موظف هستند توزیع سیلندرهای گاز مایع را به مصرف‌کنندگان واقعی اعم از خانگی، صنفی، صنعتی و خودرویی از طریق ثبت نام در سامانه سدف و با استفاده از پایانه‌های پرداخت الکترونیک انجام دهند.

به گزارش فردای همدان، امین روستایی اظهار کرد: وفق صراحت قانون و مقررات حاکم بر توزیع فرآورده های نفتی و گاز مایع لازم است همه درخواست ها در بستر الکترونیک و از طریق شارژ کارت الکترونیکی سوخت انجام شود و هدف از اجرای این طرح تحویل گاز LPG از مسیر سامانه اینترنتی تخصیص یافته و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و استفاده غیرمجاز از گاز مایع و در یک کلام ساماندهی ثبت درخواست مصرف کننده واقعی است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، توزیع گاز مایع از طریق کارت بانکی سرپرستان خانوار و دیگر مصرف کنندگان در سایت تجارت آسان به آدرس newtejaratasan.niopdc.ir قابل انجام است، خاطرنشان کرد: افرادی که تاکنون سابقه‌ای در این سامانه ندارند، می‌توانند بدون مراجعه حضوری، با مراجعه به سایت تجارت آسان جدید ثبت نام کنند و سیلندر گاز مایع مورد نیاز خود را با نرخ مصوب سازمان صمت از طریق دستگاه کارتخوان و با دریافت رسید سوخت خریداری کنند.

روستایی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در تأمین گاز ‌مایع در منطقه وجود ندارد، تصریح کرد: پخش منطقه همدان هر ماهه تأمین مقادیر عمده گاز مایع را حتی بیش از نیاز استان پیش‌بینی و تأمین کرده و در اختیار شرکت‌های توزیع کننده مجاز قرار می‌دهد.

وی در بخش دیگری از تأمین و عرضه سوخت هواپیماهای حجاج بیت الله الحرام در مرکز سوختگیری منطقه همدان خبر داد و یادآور شد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان آماده تأمین و تحویل سوخت به هواپیماهای زائران حج ابراهیمی است. پروازهای حجاج استان‌های همدان و کردستان ۲۸ خرداد از فرودگاه همدان آغاز و تا یکم تیرماه انجام می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: : مرکز سوختگیری هواپیمایی با ظرفیت کافی و مطابق با استانداردهای سازمان جهانی هواپیمایی ایکائو و انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی IATA، آماده عرضه خدمات سوخت‌رسانی به هواپیماهای حامل زائران خانه خدا و انتقال حجاج از دو مبدأ است.

روستایی مطرح کرد: سوخت ویژه مورد نیاز این پروازها، مطابق استانداردهای ملی و بین المللی بوده و توسط ادوات و واحدهای سوخت رسان تخصصی این مرکز به این پروازها تحویل داده خواهد شد.