برنامه‌ها و اقدامات خوبی برای گذر موفق از پیک بار امسال در حال اجرا است

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو با بیان اینکه برنامه‌ها و اقدامات خوبی برای گذر موفق از پیک بار امسال در حال اجرا است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در استان همدان انجام شده امید است خدمات مطلوبی در همین راستا برای مردم همدان انجام شود.

به گزارش فردای همدان، احمد حیدری در جلسه هماهنگی گذر از پیک بار سال 1402 شرکت توزیع نیروی برق استان همدان که با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: امروز از نزدیک شاهد فعالیت‌های تیم منسجم گذر از پیک بار استان همدان بودیم.
وی با بیان اینکه برنامه‌ها و اقدامات خوبی برای گذر موفق از پیک بار امسال در حال اجرا است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در استان همدان انجام شده امید است خدمات مطلوبی در همین راستا برای مردم همدان انجام شود.
معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزارت نیرو با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای عبور از پیک بار تابستان سال جاری افزود: طرح‌های تشویقی وزارت نیرو امسال در نوع خود بی‌نظیر بوده و امید است با تبلیغات گسترده‌ای که در کشور و به تبع آن در استان همدان انجام می‌شود همانند سال گذشته مردم همراه و یاری‌گر خادمین خود در وزارت نیرو باشند.
وی عنوان کرد: با توجه به تدابیر انجام شده و مشارکت مردم که همواره پشتیبان و یاری‌گر ما بوده‌اند، امید است بتوانیم امسال تابستانی آرام و سراسر آسایش برای هموطنان داشته باشیم.
*تبدیل 4200 کنتور کشاورزی به کنتورهای کنترل‌پذیر
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به اهداف و خط مشی این شرکت اظهار کرد: محورهای اصلی شرکت شامل هوشمندسازی، افزایش قابلیت اطمینان، افزایش بهره‌وری و مشتری مداری و ارتباط دوسویه با مردم است که امسال به صورت ویژه بر این محورها تمرکز کرده‌ایم.
علی سهرابی بیدار با بیان اینکه توزیع برق مطمئن و پایدار برای مشترکین مأموریت اصلی ما است، گفت: در راستای گذر از پیک بار امسال نیز پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم انجام شده که از جمله آنها می‌توان به رؤیت‌پذیر بودن بیش از 90 درصد کنتورهای دیماندی استان اشاره کرد.
وی با بیان اینکه عمده مصرف انرژی برق استان همدان در بخش کشاورزی است، گفت: در این بخش نیز برای مدیریت بار از 9هزار کنتور کشاورزی 4 هزار و 200 کنتور به کنتورهای کنترل‌پذیر تبدیل شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از جداسازی خطوط کشاورزی خبر داد و گفت: این امر در راستای کنترل مدیریت بار بخش کشاورزی انجام شده که با این اقدام عمده خطوط کشاورزی ما مجزا شده است.
وی با بیان اینکه برای کنترل بار کشاورزان از طریق کلیدهای هوشمند RTU اقدام می‌شود، عنوان کرد: از این طریق می‌توانیم در مجموع کنتورهای کنترل‌پذیر و قطع کننده‌های گروهی حدود 180 مگاوات را به صورت روزانه در استان مدیریت کنیم.
سهرابی بیدار تصریح کرد: در همین راستا طی دو ماه گذشته یک هزار و 200 تابلوی کنترل‌پذیر در بخش کشاورزی نصب شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز با مناقصات برگزار شده در حال خرید کنتورهای مستقیم هستیم، گفت: با توجه به این امر می‌توانیم در بخش اداری و صنعتی نیز ورود کرده و تا بیش از 70 درصد در بخش اداری و بیش از 45 درصد در بخش صنعتی از کنتورهای باقیمانده را کنترل‌پذیر کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز کرد: از دیگر اقدامات اجرایی در راستای مدیریت پیک بار تابستان شناسایی دیزل ژنراتورها قابل به مدار آوردن بوده که در این زمینه نیز کنتورهای لازم تهیه شده و در حال نصب است.
وی ادامه داد: برای پایداری خطوط و جداسازی نقاط حساس نیز در حال نصب کلیدهای هوشمند قابلیت قطع از راه دور هستیم که بتوانیم برای بارهای حساس مانند بیمارستان‌ها و مراکز جمعیتی افزایش قابلیت بار و افزایش نقاط مانور ایجاد کنیم.
سهرابی بیدار تصریح کرد: همچنین برای آگاه‌سازی مردم و گذر از پیک بار تابستان امسال، از تمام امکانات و ظرفیت‌های تبلیغاتی اعم از تبلیغات محیطی، رسانه‌های دیداری و شنیداری و صفحات اجتماعی پر بازدید و وسایل نوین امرزوی مانند ussd و سایر ظرفیت‌های گروهی در راستای اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف و اطلاع رسانی به موقع و کامل طرح‌های تشویقی وزارت نیرو به خصوص خانگی اقدام شده است.