خروج ۲۴ واحد فناور از مرکز رشد پارک علم و فناوری همدان

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با اعلام اینکه در حال حاضر ۹۵ مرکز رشد در پارک علم و فناوری همدان مستقر هستند، یادآور شد: سال گذشته ۲۴ واحد فناور از مرکز رشد خارج شدند.

به گزارش فردای همدان، دکتر مجید کزازی با اشاره به پذیرش ۵۰ طرح جدید طی سال گذشته در مرکز رشد پارک علم و فناوری همدان گفت: از ۵۰ طرح جدید پذیرش‌شده، شش طرح در مقطع کانون شکوفایی خلاقیت، ۲۸ طرح در مقطع پیش رشد و ۱۶ طرح در مرکز رشد پذیرش شده و در زمینه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، ساخت تولید و مکانیک، برق و الکترونیک،‌ کشاوزی، صنایع غذایی، محیط زیست،‌ شیمی، مواد عمران و سلامت فعالیت دارند.

وی افزود: فناورانی که در پارک علم و فناوری همدان پذیرش و استقرار می‌یابند، علاوه ‌بر بهره‌مندی از مزایای خدماتی پارک از جمله فضای دفتری، انواع مشاوره‌های کسب ‌و کار و مالکیت فکری، معافیت های مالیاتی، استفاده از برند پارک علم و فناوری همدان،‌ از تسهیلات حمایتی و استقرار نیز برای توسعه فعالیت تجاری خود بهره‌مند می شوند.

کزازی درباره حمایت‌های قانونی پارک علم و فناوری همدان از شرکت ‎های دانش بنیان در راستای حمایت از تولید داخلی گفت: اگر تولیدات این شرکت‌ها نیاز داخلی را تأمین کند می‌توان از طریق مکاتبه با سازمان‌های مختلف از تولید داخلی آنها حمایت کرد. تسهیل امور اداری و حضور در نمایشگاه‌های مختلف برای معرفی محصولات دانش بنیان از دیگر مزایای حضور این شرکت‌ها در پارک علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه نوآوران می‌توانند پس از بررسی و پذیرش برای بهره‌ مندی از حمایت‌های مورد نظر در این مرکز مستقر شوند، ادامه داد: طول مدت زمان عضویت در این مرکز در دوره کانونی حداکثر ۹ ماه است و زمانی که توانستند ایده محوری خود را طراحی و نمونه سازی کنند، به مرحله پیش‌رشد تبدیل وضعیت می شوند و می توانند به مدت ۹ ماه در مرکز رشد همدان مستقر شوند. در دوره رشد نیز واحدهایی که ماهیت حقوقی دارند و ثبت شرکت انجام داده اند و نمونه تجاری محصول آنها ساخته شده است، می توانند حداکثر تا سه سال در مرکز رشد پارک استقرار داشته باشند.

کزازی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ مرکز رشد در پارک علم و فناوری همدان مستقر هستند، یادآور شد: سال گذشته ۲۴ واحد فناور از مرکز رشد خارج شدند.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی پارک علم و فناوری همدان نیز از ارائه تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره ۱۶ بنیاد علوی به ۳۸ واحد فناور شهرستان بهار خبر داد و گفت: با توجه به عدم معرفی نماینده بنیاد علوی در شهرستان بهار در همین راستا پارک علم و فناوری همدان توانست برای ۳۸ واحد فناور این شهرستان تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره ۱۶ بنیاد علوی تأمین کند.

بهزاد خزاییان با بیان اینکه بانک های عامل در ارائه تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای فناور به صورت سلیقه ای عمل می کنند، افزود: بسیاری از تسهیلات واحدهای فناور توسط در بانک ها بلاتکلیف مانده است و باید همکاری های لازم و بیش از پیش انجام شود.