اختصاص کود یارانه ای به تمامی محصولات مطابق با الگوی کشت استان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت:بر اساس تصمیم وازرت جهاد کشاورزی، به تمامی محصولات مطابق با الگوی کشت استان کود یارانه ای تخصیص داده می شود.

به گزارش فردای همدان، بهروز الیاسی با اعلام این خبر اظهار داشت: به تمامی محصولاتی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان الگوی کشت تعیین شده باشند کودهای یارانه ای ازته، فسفاته و پتاسه تخصیص داده می شود.

وی افزود: بر اساس تصمیم وزارت جهاد کشاورزی به منظور رفع نگرانی کشاورزان از تأمین کودهای کشاورزی مورد نیاز خود، علاوه بر چهار محصول اساسی گندم، جو، کلزا و چغندرقند، به دیگر محصولاتی که به عنوان الگوی کشت در استان معرفی شده اند طبق برش سازمان جهاد کشاورزی ، کودهای کشاورزی یارانه دار تحویل میشود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به توزیع کود کشت بهاره استان که با ذخیره بیش از 27 هزار تنی انواع کودهای یارانه‌ای آغاز شد، بیان کرد: از ابتدای شروع توزیع، تا 12 اردیبهشت ماه حدود چهل هزار تن انواع کودهای کشاورزی از مبادی، پتروشیمی ها و همچنین از محل ذخیره انباری، به کارگزاران شرکت در شهرستان ها تحویل و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری برنامه تامین و توزیع انواع کودهای کشاورزی در استان حدود 123 هزار تن میباشد که شامل 97 هزار و 550 تن کودهای ازته، 18 هزار و 500 تن کودهای فسفاته و شش هزار 950 تن کودهای پتاسه می شود که باید بین کشاورزان توزیع شود.

الیاسی با اشاره به اینکه بخش قابل توجه کودهای یارانه‌ای مربوط به تولید کنندگان داخلی است، گفت: خوشبختانه با وجود اینکه در مقطع کشت بهاره هستیم و اوج تقاضا و مصرف برای کودهای یارانه‌ای بالاست، کمبودی در این زمینه وجود ندارد و در سال جاری بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، به تمام محصولات کشاورزی طبق الگوی کشت استان، کودهای یارانه‌ای تحویل می گردد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: به‌ طور متوسط روزانه حدود 800 تن کودهای یارانه‌ای به مقصد شهرستان ها حمل و تحویل شبکه بزرگ توزیع کارگزاری می‌شود و روند تحویل کود بسیار مطلوب است.