برخورد قانونی با متعرضان به آب‌های سطحی و زیرزمینی در همدان

فرماندار همدان گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته و تأکید استاندار همدان برخورد قانونی با متخلفان و متعرضان به آب‌های سطحی و زیرزمینی تشدید می‌شود.

به گزارش فردای همدان، مسلم مخفی افزود: متأسفانه در ساماندهی و حفاظت از آب‌های سطحی منتهی به سد اکباتان و دیگر رودخانه‌های شهر همدان طی سال های گذشته آن‌گونه که باید برنامه‌ریزی و مدیریت نشده است.

وی تصریح کرد: برخی افراد با سودجویی و بی توجهی به کمبود منابع آب و شرایط خاصی که با آن مواجهیم به صورت غیرمنطقی و غیراصولی از این آب‌ها برای پر کردن استخر و آبیاری باغ‌ها که بعضاً به صورت غیرقانونی نیز ایجاد شده است، استفاده می‌کنند.

مخفی با اشاره به مشکل کمبود آب طی سال گذشته، یادآور شد: به همت دولت در راستای تأمین آب شرب همدان اقدامات بسیار خوبی انجام شد اما این علت نمی‌شود که در زمینه حفاظت از منابع آب زیرزمینی، سطحی و رودخانه‌های منتهی به شهر همدان غفلت کنیم.

فرماندار همدان تصریح کرد: در هر شرایطی وظیفه داریم از منابع آب به عنوان انفال بهترین بهره‌برداری و استفاده را داشته باشیم و به‌طور قطع اولویت اول تأمین آب شرب مردم است.

وی به هماهنگی‌های صورت گرفته بین دستگاه‌های ذیربط از جمله فرمانداری امور آب، جهادکشاورزی، همچنین دستگاه‌های انتظامی و قضایی در قالب شورای تأمین شهرستان برای هم افزایی و برخورد قانونی در این راستا اشاره کرد و افزود: در این زمینه با متخلفان مماشات نخواهیم داشت و اجازه سودجویی به برخی از افراد نباید داد و در صورت نیاز برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

مخفی با قدردانی از راهنمایی‌های جهادکشاورزی و امور آب، تأکید کرد: باغداران و کشاورزان باید به رعایت الگوی کشت توجه کرده و از نگاه‌های سنتی و غیراصولی به منابع آب و برداشت از آب‌ها خودداری کنند.