نصب تندیس واقف خیراندیش ملایری در میدان سیف‌الدوله

تندیس واقف خیراندیش و بزرگ ملایر شادروان سلطان محمدمیرزا ملقب به سیف‌الدوله در میدان سیف‌الدوله نصب شد.

به گزارش فردای همدان و به نقل از روابط عمومی شهرداری ملایر، این تندیس با هدف پاسداشت نیک اندیشی این واقف بزرگ ملایر، ارائه آیینه‌ای از تاریخ در فضاهای شهری و مطرح کردن الگوها و نمادهای ملی و مذهبی به ویژه برای نسل جوان، در میدان سیف الدوله نصب شد.

شهردار ملایر به جایگاه سنت حسنه وقف در دین مبین اسلام اشاره و اظهار کرد: وقف، چشمه جاریه و باقیات و صالحاتی است که علاوه بر کشورمان در بسیاری از کشورهای اسلامی نیز نمونه‌های فراوانی از آن را مشاهده می‌کنیم.

مهدی فرجی ادامه داد: خوشبختانه شهرستان ملایر نیز در حوزه وقف در استان و کشور سرآمد و پرآوازه است و با وجود موقوفات فراوان و واقفان بزرگ در حوزه‌های مختلف، بیش از همه نام شادروان سیف‌الدوله می‌درخشد.

وی با بیان اینکه موقوفات این واقف خیراندیش در حوزه‌های درمانی، آموزشی و فرهنگی باعث توسعه ملایر از چند دهه گذشته شده است، افزود: نصب تندیس، سردیس و المان‌های شهری مرتبط با بزرگان در یک شهر، تأثیر بسزایی در انتقال مفاهیم ارزشی جامعه به مردم دارد.

فرجی تصریح کرد: این تندیس ها همچنین باعث زیباسازی فضاهای محیطی، ایجاد خاطرات شهری، هویت بخشیدن به فضاهای شهری، تسکین آشفتگی شهر و خستگی بصری شهروندان خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ وقف و به پاس قدردانی از خدمات ارزنده و موقوفات ارزشمند واقف خیراندیش شادروان سیف‌الدوله، تندیس سیف‌الدوله از جنس لایم استون گوهره به ارتفاع دو و نیم متر و وزن سه تن، به دست هنرمندان ملایری ساخته و در میدان سیف الدوله نصب شد.

شهردار ملایر خاطرنشان کرد: شهر ملایر علاوه بر داشتن عناوین جهانی «شهر مبل منبت و انگور»، از دیرباز به عنوان «شهر واقفین خیراندیش» معروف بوده است و امیدواریم این سنت حسنه در سال‌های آینده نیز ادامه یابد و هر ساله به تعداد واقفان ملایری در بخش‌های مختلف افزوده شود.