افزایش ۲۰ درصدی کشت انواع محصولات زراعی در اراضی کبودراهنگ

فرماندار کبودراهنگ از افزایش ۲۰ درصدی کشت انواع محصولات زراعی در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش فردای همدان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کبودراهنگ، مسلم غلامی در کارگروه کشاورزی شهرستان کبودراهنگ، اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیرکشت انواع محصولات زراعی رفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۲۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی در ادامه گفت: از کل اعتباراتی که رئیس جمهور در جریان سفر به استان به شهرستان کبودراهنگ اختصاص دادند، نزدیک به ۸۷۸ میلیارد تومان مربوط به شهرستان کبودراهنگ بوده که ۱۸۴ میلیارد تومان آن به حوزه کشاورزی اختصاص دارد.

غلامی با بیان اینکه در این شهرستان دارای ۳۰ هکتار گلخانه بوده و ۱۰ هکتار نیز در حال احداث است، افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای شهرستان در حوزه کشاورزی به ویژه در بخش گلخانه‌ها، راه‌اندازی گلخانه‌های بزرگ مقیاس یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار در این بخش خواهد بود.

فرماندار کبودراهنگ احداث مجتمع و شهرک ‌های گلخانه ای را در روستاهای بزرگ این شهرستان امری ضروری دانست و تصریح کرد: تعداد ماشین آلات کشاورزی شهرستان در حال حاضر ۵۹۵۰ دستگاه بوده که نسبت به سال گذشته افزایشی شده است.

وی با بیان اینکه با فعالیت توده های بارشی در این شهرستان میزان بارندگی ها از ابتدای فصل بارش تاکنون از مرز ۱۶۰ میلیمتر عبور کرد، ادامه داد: برای استفاده درست از منابع محدود آب و افزایش بازدهی بیشتر تولیدات کشاورزی، بهره برداران این بخش باید با تغییر رویه از شیوه‌های نوین برای کشت استفاده کنند.

غلامی یادآور شد: با اجرای نقشه کاداستر اراضی کشاورزی می‌توان در راستای تبصره دو ماده شش قانون تعیین تکلیف سند شش دانگ به نام افراد صادر کرد و اختلافات تصرفی در ملک‌های مشاعی را کاهش داد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ هم گفت: با مشارکت مردم و برون سپاری کارها به بخش خصوصی در حوزه کشاورزی رشد تولید را قطعی خواهیم کرد.