انجام خطرسنجی ابتلا به انواع بیماری‌ها در مراکز بهداشت همدان

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در همه مراکز بهداشتی و درمانی استان همدان خطرسنجی ابتلا به انواع بیماری ها به صورت رایگان در حال انجام است.

به گزارش فردای همدان، دکتر علی عطایی سه‌شنبه ۲۲ فروردین‌ماه در جلسه هماهنگی خطرسنجی دیابت استان همدان، افزود: یکی از مهمترین اهداف برنامه نظام نوین ارائه خدمات سلامت پیشگیری از بیماری ها است که هم اکنون برای گروه های سنی مختلف در مراکز بهداشتی، پایگاه ها و خانه های بهداشت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: هم اکنون در کنار همه مراقبت ها از جمله کودکان، مادران، سالمندان، میانسالان و جوانان برخی مراقبت ها از جمله سنجش فشارخون، آزمایش قندخون، چربی خون و غربالگری سرطان روده، سرطان سینه و سرطان سرویکس در همه مراکز بهداشتی و درمانی به صورت کاملاً رایگان انجام می شود.

عطایی با بیان اینکه یکی از موانع مهم در کنترل مؤثر بیماری های قلبی- عروقی شیوع عوامل خطر این بیماری ها از جمله فشارخون بالا، قندخون بالا و کلسترول خون بالا و بی اطلاعی مردم از مقادیر عوامل خطر در خودشان است، افزود: لازم است همه افراد بالای ۳۰ سال سالیانه از نظر عوامل خطر بیماری های قلبی- عروقی کنترل شوند.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت ادارات برای معرفی هر چه بیشتر این برنامه ها و بسط آن به همه اعضای خانواده می تواند در معرفی بیشتر فعالیت های حوزه بهداشت مؤثر واقع شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان اظهار کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر در استان همدان نیز کلید خواهد خورد و هر ماه در یک شهرستان این برنامه وارد مرحله اجرایی می شود.