استاندار، پاسخگوی عدم تحقق وعده دولت در بخش مسکن باشد/شورا نقشی در عدم توفیق اجرای طرح ملی مسکن در همدان ندارد

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان گفت: نمایندگان دولت در استان و دوستان نزدیک به آنها به جای فرافکنی و متهم کردن شورا به معارض‌تراشی برای زمین‌های پیش‌بینی شده جهت الحاق به شهر، واقعیت را بیان کنند.

به گزارش فردای همدان، اکبر کاوسی‌امید در نطق پیش از دستور صحن شورا با تقدیر از اقدامات و اولویت‌های دولت در بحث مسکن، اظهار کرد: نمایندگان دولت در استان نیز به این موضوع توجه دارند که این اقدام نیز قابل تقدیر است.

وی با اشاره به شعار سال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید»،گفت: بخشی از تولید در بخش مسکن قابل پیگیری است که به منظور تحقق شعار سال باید مورد تأکید قرار گیرد و به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر در حد وسع و قانون باید در مهار تورم، رشد تولید و فعالیت‌های اقتصادی اقدام کنیم.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان بیان کرد: با توجه به گرانی زمین و مصالح، بحث دسترسی به مسکن ارزان قیمت دشوار اما شدنی است.

کاوسی‌امید با بیان اینکه در بحث مسکن در همدان توفیق چندانی نداشته‌ایم، افزود: راهکار رفع این مسیله به جای فرافکنی، ابتدا اندیشه و سپس اقدام و عمل است.

وی با اشاره به عنوان شدن مطالب خلاف واقع مبنی بر نقش شورای شهر در عدم توفیق اجرای طرح ملی مسکن همدان در برخی جلسات و رسانه‌ها تصریح کرد: بیان کردن این صحبت‌ها که عدم تصویب طرح جامع در شورا دلیل عدم توفیق دولت در اجرای طرح ملی مسکن بوده فرافکنی است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر همدان ادامه داد: تصمیم الحاق زمین به شهر توسط دولت و نه شورای شهر اتخاذ می‌شود که نشان دهنده عدم نیاز به اقدام اولیه شورا در این خصوص است.

کاوسی‌امید خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما به نمایندگان دولت در استان و دوستان نزدیک به آنها این است که به جای فرافکنی و متهم کردن شورا به معارض‌تراشی برای زمین‌های پیش‌بینی شده الحاقی، واقعیت را بیان کنند.

وی خریداری زمین توسط دولت و اجرای طرح ملی مسکن را راهکار توفیق در این زمینه دانست و یادآور شد: از ظرفیت کارشناسان دلسوز و مجرب در این خصوص استفاده کنند.