افزایش توزیع کود شیمیایی در اسفندماه 1401 و ایام نوروز برای کشت های بهاره استان

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: از یکم اسفند ماه 1401 تا 14 فروردین ماه سالجاری، 21 هزار تن انواع کودهای کشاورزی توزیع شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 45 درصد معادل 6 هزار و 500 تن افزایش داشته است.

به گزارش “فردای همدان”، بهروز الیاسی با بیان اینکه از مقدار 21 هزار تن کود توزیع شده 20 هزار تن از آن ازته، 490 تن فسفاته و 510 تن پتاسه بوده است گفت” امیدواریم با افزایش مصرف فسفاته و پتاسه تاثیر قابل توجهی در کمیت و کیفیت تولیدات کشاورزی استان شاهد باشیم.
وی افزود: در این مدت توانستیم با همت همکاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بصورت شبانه روزی و حتی ایام تعطیل نوروز، با استفاده از ذخیره راهبردی 16 هزار تنی کود که در انبارهای شرکت موجود بود و همچنین حمل مستقیم و بدون وقفه از مبادی و پتروشیمی های کشور به مقصد استان، کود مورد نیاز کشت های بهاره را به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار دهیم .
الیاسی اظهار کرد: در زمینه تامین کودهای کشاورزی مورد نیاز استان هیچگونه کمبودی وجود ندارد و در این روزها که به دلیل بارندگی ها و کشت های بهاره تقاضا برای مصرف کود بالاست، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، تمامی سهمیه کود شیمیایی ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی را تأمین و از طریق کارگزاری ها و عاملین فروش خود توزیع می نماید.