۱میلیون ۲۸۱هزار تماس با فوریت های پلیسی ۱۱۰

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در سال جاری ۱میلیون ۲۸۱هزار تماس با فوریت های پلیسی ۱۱۰ داشتیم که نسبت به سال مشابه ۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار فردای همدان، سردار سلمان امیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دشمن کارهای ترکیبی علیه کشور راه انداخته بود، اظهار داشت: اصحاب رسانه کنار فراجا بودید و رسالت خود را انجام دادید.
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه کار خبرنگاران مهم، خطیر، حساس، پر زحمت و پرچالش است، افزود: همچنین رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم نقش مهمی دارند.
وی با تاکید بر اینکه پلیس در کنار خبرنگاران، موفق تر عمل خواهد کرد، بیان کرد: رسانه ها در ارتقای امنیت و همچنین بعد واقعی و روانی آن، در هر دو عامل نقش اساسی دارند‌.
سردار امیری در ادامه گفت: هنگامی که اطلاع رسانی های متفاوت و غیرمستند در فضای مجازی می پیچد، اصحاب رسانه در ارتقای احساس امنیت و امنیت واقعی در جامعه نقش دارند.
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه دشمن در سال گذشته علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام توان خود را در رسانه ها و فضای مجازی گذاشت و دست به اقداماتی زد که در برخی افراد اثرگذار بود و اذهان را مدیریت کرد، عنوان کرد: باید به رسانه ها اعتماد کنیم و انتقادات رسانه ها را بپذیریم چراکه رسانه های داخلی خوبی مردم را میخواهد و دشمن در جهت عکس اقدامات رسانه های داخلی عمل می کند و اقدامات را وارونه نشان می دهد.
وی با بیان اینکه اصحاب رسانه در عرصه جهاد تبیین مسئولیت دارند و ارتقای سواد رسانه ای بر عهده رسانه ها است، ادامه داد: هرچه سواد مردم در سواد رسانه ای بیشتر شود، اقدامات دشمن ناکارآمد خواهد ماند.
سردار امیری با تاکید بر اینکه در فراجا اعتقاد داریم که هرجا آگاهی مردم بیشتر شود، پلیس کمکارکرد تر خواهد شد، اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال جاری تقریبا مردم روزی ۴هزار تماس با پلیس داشتند.
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه استان همدان در سال ۱۴۰۱ یکی از استان های امن کشور بود، افزود: اگر مردم در ایجاد و حفظ امنیت دلسوزانه ورود کنند می توانیم امنیت مطلوبی را ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی و جرائم زمانی کمرنگ می شود که حضور مردم پررنگ شود‌، گفت: عمل مردم به توصیه های پلیسی موجب امنیت می شود و شاهد کاهش جرائم و ارتقای امنیت خواهیم بود.
سردار امیری با بیان اینکه چهارشنبه آخر سال را در پیش رو داریم، عنوان کرد: هرساله شاهد از دست دادن سرمایه های اجتماعی در آستانه چهارشنبه سوری هستیم و امسال یک مورد فوتی در ساخت مواد محترقه دست ساز نیز داشتیم.
فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: انتظار داریم، خبرنگاران توصیه های لازم را تبیین، اطلاع رسانی و هشدار دهند تا خانواده ها وارد عمل شوند و نقش خانواده ها را پررنگ تر کنند نه اینکه پلیس نقش محوری بگیرد، پلیس فقط باید مشارکت داشته باشد و خانواده ها در محور باشند.
وی با تاکید بر اینکه مردم در حوزه سرقت نیز می توانند مشارکت داشته باشند، گفت: مردم در این حوزه از فراجا مطالبه دارند و رسانه ها باید از سایر سازمان ها مطالبه گری کنند.
سردار امیری ادامه داد: یکی از اولویت های امسال مبارزه با سرقت است و با مشارکت رسانه ها در حوزه پیشگیری و مبارزه با سرقت می توانیم موفق تر عمل کنیم؛ همچنین انتظار داریم مردم در عمل به هشدار و توصیه های پلیسی بهتر عمل و نقش خود را ایفا کنند.
فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه فراجا در اولویت های سال 1401 که پیش بینی شده بود توفقیات خوبی داشت و در سال 1402 نیز با جدیت آنها را دنبال خواهد کرد، اظهار داشت: مبارزه بی امان و قاطع با مواد مخدر و قاچاقچیان، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیشگیری از سرقت و مقابله با سارقین و کشف اموال، مقابله قاطع با ارازل و اوباش، تلاش برای کاهش جانباختگان جاده ای درون شهری و برون شهری، از جمله آنها است.
وی افزود: پلیس مخالف شادی مردم در چهارشنبه آخر سال نیست اما مجبوریم به کسانی که به هر نوعی تعدی کنند و امنیت جامعه را نادیده بگیرند، در امرای قوانین مجدانه اقدام کنیم؛ بنابراین اگر پلیس در چهارشنبه سوری فردی را دستگیر کند آن فرد تا پایان فروردین در بازداشت خواهد ماند.
سرداری امیری با بیان اینکه در ایام نوروز مبارزه با سرقت از اولویت های پلیس است، عنوان کرد: انتطار داریم مردم چراغ خانه ها را روشن بگذارند، قفل های محکم برای منازل استفاده کنند، از شبگردها در کوچه ها کمک بگیرند و کمک کنند سال کم سرقتی داشته باشیم.
فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: “نوروزی متفاوت با پلیسی مقتدر و حرفه ای” شعار امسال پلیس برای نوروز است.
وی اظهار داشت: تقارن ایام نوروز و ماه رمضان می طلبد که مردم ولایت مدار استان، حرمت این ماه مبارک را بدانند و در این ماه حرمت شکنی صورت نگیرد.
سردار امیری اظهار داشت: در سال جاری با مشارکت مردم، سرقت های مهمه ما که در سال گذشته ۴۷ درصد بود، امسال به ۳۹ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری ۱میلیون ۲۸۱هزار تماس با فوریت های پلیسی ۱۱۰ داشتیم که نسبت به سال مشابه ۵ درصد افزایش داشته است، افزود: ۶۱۵هزار نفر درخواست راهنمایی و مشاوره داشتند که ۱۲۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم.
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه اجرای ۸هزار و ۸۰۸ طرح پیشگیرانه داشتیم، همچنین سرکشی و بازدید مستمر از بانک ها و موسسات مالی به تعداد ۳۱هزار ۳۳۰ مورد داشتیم.
وی با تاکید بر اینکه در بحث جرایم خشن صددرصد وقوعات را کشف کردیم، ادامه داد: در حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر قریب به ۶ تن و نیم انواع مواد مخدر کشف کردیم.