۳۵ کیلومتر از رودخانه‌های اسدآباد لایروبی شد

مدیر امور آب شهرستان اسدآباد گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون به منظور پیشگیری از سیلاب‌های احتمالی ۳۵.۶ کیلومتر از رودخانه‌های سطحی شهرستان اسدآباد لایروبی و پاکسازی شده است.

به گزارش فردای همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، حامد رضازاده با اشاره وقوع رواناب و انباشته شدن رسوبات زیادی در بستر رودخانه‌ها، افزود: با همیاری و همکاری صورت گرفته نسبت به پاکسازی و لایروبی بخشی از این مسیل‌ها اقدام شده و لایروبی و پاکسازی بخش باقیمانده در حال انجام است.

وی اظهار کرد: جمع‌آوری مصالح مازاد بستر رودخانه‌ها در دستور کار قرار دارد تا با جمع آوری مصالح مازاد رودخانه‌ای در قبال آن بتوان بخشی از مسیر رودخانه را نیز لایروبی و پاکسازی و در صورت بروز سیلاب بتوان از خسارات احتمالی جلوگیری کنیم.

رضازاده با بیان اینکه سال گذشته نیز ۳۰ کیلومتر از رودخانه شهاب این شهرستان رپرگذاری شد، مطرح کرد: مطالعات سراسری حریم و بستر رودخانه‌های شهرستان به طول ۱۱۰ کیلومتر انجام شده است و تلاش داریم براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کار آن عملیاتی شود.

مدیر امور آب شهرستان اسدآباد بیان کرد: امسال بیش از ۱۷۰۰ متر از حریم رودخانه منور تپه لایروبی و ظلع جنوبی تالاب پیرسلمان نیز به طول ۴۰۰ متر خاکریزی شده است.

وی با اشاره به انسداد ۲۰ حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری، ادامه داد: به منظور مدیریت برداشت از منابع آب زیرزمینی، از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶۶ حلقه از چاه‌های کشاورزی شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شده است.
رضازاده تأکید کرد: ۵۰ مورد از دخل و تصرف به حریم رودخانه های شهرستان شناسایی شده که با پیگیری‌های به عمل آمده ۴۸ مورد آن رفع تصرف شده و پرونده دو مورد دیگر نیز در مراجع قضایی در دست پیگیری است.