جلوگیری از ساخت‌و سازهای غیرمجاز در ایام نوروز در همدان

معاون عمرانی فرماندار همدان بر برخورد جدی با متخلفان و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام نوروز تأکید کرد.

به گزارش فردای همدان، رضا زمانی در کارگروه پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان همدان، اظهار کرد: تیم‌های بازرسی و کنترل و نظارت ویژه ایام نوروز به منظور برخورد با متخلفانی که با سوءاستفاده از ایام تعطیلات نوروز اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند، تشکیل شود.

وی بر توجه به بحث فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی و برخورد با ساخت‌و سازهای غیرمجاز در مراحل اولیه با هدف جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های شخصی و ملی تأکید کرد.

زمانی با تأکید بر تسریع در رسیدگی به پرونده‌های متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز حریم شهر در کمیسیون ماده ۱۰۰ به‌ویژه در مناطق حیدره، مسیر امامزاده محسن(ع)، ابرو و سد اکباتان، تصریح کرد: شهرداری همدان نسبت به پیگیری و دریافت مجوز راه‌اندازی یگان حفاظت شهرداری مکلف شده و همچنین حفاظت از حریم رودخانه ها و راه ها و برخورد با متخلفان توسط شرکت آب منطقه‌ای و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت بگیرد.

زمانی خاطرنشان کرد: به منظور کنترل، نظارت و برخورد جدی جهادکشاورزی با متخلفان تفکیک و ساخت‌و سازهای غیرقانونی در باغات و اراضی کشاورزی، توجه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادها به حفاظت از اراضی تحت مالکیت و جلوگیری از هر گونه تصرف غیرقانونی سامانه ۱۶۵۶ راه‌و شهرسازی و ۱۳۷ شهرداری آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی است.