ضرورت توزیع عادلانه اقلام اساسی در شهرستان بهار

فرماندار شهرستان بهار گفت: اقلام اساسی باید به صورت عادلانه در شهرستان بهار توزیع شود.

به گزارش فردای همدان، روح‌الله نباتی در ستاد تنظیم بازار شهرستان بهار که با حضور معاون اقتصادی استاندار همدان برگزار شد، اظهار کرد: باید بسترهای لازم برای برپایی نمایشگاه عرضه کالای مستقیم اقلام اساسی در چهار شهر شهرستان بهار با همکاری شهرداری ها فراهم شود چراکه همه فروشگاه ها امکان عرضه اقلام اساسی را ندارند.

وی تصریح کرد: هدف ما توزیع اقلام اساسی به ویژه میوه شب عید در سطح روستاها و در حجم بالاتر از پارسال بوده تا با این اقدام علاوه بر مرکز شهرستان، روستائیان هم بتوانند از این اختلاف قیمت ها استفاده کنند.

فرماندار شهرستان بهار افزود: تمام تلاش‌ خود را برای توزیع عادلانه اقلام اساسی خواهیم کرد ضمن اینکه باید شبکه توزیع با همکاری بخشداری ها و دهیاری ها توسط افراد سالم، مؤمن و دست پاک انجام گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: در رابطه با کالابرگ با توجه به اینکه این طرح برای نخستین‌بار در غرب کشور اتفاق می افتد، زیرساخت‌هایی چون فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اماکنی در سطح شهرستان برای این امر وجود دارد و با اهلیت سنجی های انجام شده، در شهرستان بهار آماده اجرای این طرح هستیم.

نباتی یادآور شد: با توجه به اینکه کالاهای اساسی به اندازه‌ کافی در کشور و به تبع آن استان تأمین شده است، باید شبکه توزیع و نظارت تقویت شود و توزیع تنها به مرکز شهر محدود نشود.

وی با تأکید بر احیاء شرکت های تعاونی و توزیع عادلانه اقلام اساسی در سطح شهر و روستا گفت: با احیاء شرکت های تعاونی راکد روستائیان برای تأمین اقلام اساسی خود متحمل طی راه نخواهند بود.

نباتی همچنین از تشدید نظارت بر بازار شهرستان خبر داد و یادآور شد: تیم‌های بازرسی تشکیل و حداقل چهار تیم به‌صورت تمام‌وقت و شبانه‌روزی در سطح بازار شهرستان برای کنترل شدید بازار اعزام شده اند.

بعد از اتمام جلسه مسئولان استانی و شهرستانی به صورت سرزده از یکی از فروشگاه های زنجیره ای توزیع کننده اقلام اساسی در شهر بهار بازدید کردند.