همایش استانی لشکر فرشتگان اسوه‌های صبر و مقاومت در کبودراهنگ برگزار شد

همایش لشکر فرشتگان اسوه های صبر و مقاومت استان همدان در شهرستان کبودراهنگ با حضور پررنگ خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، بانوان بصیر، دانش آموزان و مسئولان برگزار شد.

به گزارش فردای همدان، فرماندار کبودراهنگ در این همایش اظهار کرد: آنچه در جمهوری اسلامی طی ۴۴ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی و دستیابی به موفقیت در عرصه های مختلف در این مدت اتفاق افتاده است را مرهون صبر و مقاومت مادران و همسران، خواهران و دختران شهدا به عنوان اسوه های صبر و مقاومت هستیم.

مسلم غلامی با اشاره به نقش ارزشمند بانوان به ویژه مادران و همسران شهدا در انقلاب اسلامی افزود: امروز ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه ها، ۳۴ درصد هیأت علمی دانشگاه ها و ۳۲ درصد پزشکان متخصص کشور را بانوان تشکیل داده‌اند که همه این آمارها گویای نقش ارزنده بانوان در جامعه ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه سرافرازی و سربلندی ایران در گرو استقامت و مقاومت اسوه‌های صبر و مقاومت است، خاطرنشان کرد: تکریم مادران و همسران شهدا به عنوان اسوه های صبر و مقاومت که فرزندان و همسران خود را برای حفظ ارزش های نظام‌جمهوری اسلامی و امنیت و آسایش کشور تقدیم انقلاب کردند، بر همه ما واجب است.

غلامی با تأکید بر تبیین جایگاه زنان در خانواده به عنوان همسر و مادر در جامعه به عنوان فردی تأثیرگذار و اجتماعی یادآور شد: تبیین هر چه بیشتر فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی های مادران و همسران شهدا، جانبازان، آزادگان دوران دفاع مقدس، تجلیل از زنان مجاهد، ایثارگر، مادران و همسران شهیدان والامقام را از اهداف برگزاری این همایش می‌توان برشمرد.

شعرخوانی، بیان خاطره، تجلیل از مادران و همسران شهدا و پخش کلیپ از بخش‌های مختلف این مراسم بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

این مراسم معنوی به همت فرمانداری شهرستان کبودراهنگ، فرماندهی پایگاه هوایی شهید نوژه، اداره حفظ و آثار و نشر ارزش های اسلامی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی همدان و کبودراهنگ برگزار شد.