برگزاری جشن ۱۵ کیلومتری نیمه‌شعبان در استان همدان

به مناسبت میلاد منجی عالم حضرت ولیعصر(عج) جشن بزرگ ۱۵ کیلومتری نیمه شعبان ۱۷ اسفندماه در استان همدان برگزار می شود به طوریکه شهرستان‌های همدان، ملایر،‌ تویسرکان، بهار، فامنین،‌ نهاوند، کبودراهنگ، رزن و اسدآباد آماده اجرای این رویداد بزرگ می‌شوند.

به گزارش فردای همدان، مدیر روابط عمومی و رئیس مرکز رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اعلام این خبر و با بیان اینکه برگزاری جشن نیمه شعبان کاملاً مردمی است، اظهار کرد: مجموعه‌های مردمی دور هم جمع می شوند تا رویداد متفاوت و جذابی را با عنوان «میهمانی ۱۵ کیلومتری نیمه شعبان» در شهرستان های تابعه برگزار کنند.

رضا ویسی بیان کرد: بستری فراهم شده تا افراد و مجموعه‌هایی که آماده ارائه خدمات در این مراسم هستند بتوانند با برنامه‌ریزی منسجم اقدام به ارائه خدمت کنند و در برگزاری این رویداد مشارکت داشته باشند.

وی تأکید کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی بستر لازم برای اجرای این برنامه را فراهم کرده‌اند اما مردم، ستادهای مردمی و هیأت‌های مذهبی و دیگر مجموعه های فرهنگی، قرآنی، هنری و ورزشی میاندار برگزاری این مراسم هستند.

به‌گفته ویسی، برگزاری مداحی، برپایی غرفه‌های متعدد ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت برنامه های فرهنگی، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی و اجرای پویش‌های مختلف با موضوع مهدویت از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه اکثر برنامه ها در روز ۱۷ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ بوده و با نورافشانی به پایان می رسد، اعلام کرد: از میدان امام خمینی(ره) تا پیاده راه اکباتان شهر همدان، از میدان امام خمینی(ره) تا خیابان خیام ملایر، از میدان شهید هرمزی تا سالن الغدیر تویسرکان، از میدان امام خمینی(ره) تا میدان شریعتی نهاوند، از میدان آزادگان تا میدان بهار شهر بهار، ۱۸ متری چمران از مسجد جامع تا مسجد قمر بنی هاشم(ع) شهر رزن، از میدان امام حسین(ع) تا میدان امام خیمی(ره)، مسجد مهدیه شهر کبودراهنگ، از چهارراه پارک تا چهارراه شهدای فامنین، از میدان ولایت تا میدان شهید بهشتی مریانج، از مسجد صاحب الزمان(عج) تا مصلی جورقان و محوطه بوستان بعثت قهاوند مکان های برگزاری جشن در این روز هستند.