در برخی مناطق شهرستان بهار کمبود فضای آموزشی محسوس است

همدان فرماندار شهرستان بهار گفت: در برخی از مناطق شهرستان بهار کمبود فضای آموزشی محسوس است و براساس سیاست ها باید این نیاز مرتفع شود.

به گزارش فردای همدان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری بهار، روح‌الله نباتی در شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار، با تأکید بر اجرای عدالت در سطح روستاها افزود: برخی از مدارس روستایی وضعیت مناسبی ندارند و دارای حداقل امکانات هستند که باید به این مدارس توجه ویژه‌ای شود.

وی همچنین از کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش شهرستان بهار در استان همدان خبر داد و گفت: شهرستان بهار در بسیاری از مؤلفه ها از جمله تعداد افراد تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر و ثبت اشتغال نیز دارای رتبه های برتر استان است که این امر نشان از اقدامات و کار و تلاش شهرستان بهار دارد.

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه از انجام ۹۴۸۰ مترمربع ایزوگام مدارس این شهرستان با اختصاص قیر رایگان خبر داد، ادامه داد: در برخی از مناطق شهرستان بهار کمبود فضای آموزشی محسوس است و براساس سیاست ها باید این نیاز مرتفع شود.

وی خواستار جذب بودجه از اعتبارات متمرکز از پایتخت شد و تصریح کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات و نیاز بالای شهرستان، باید مبالغی از منابع ملی و بودجه های متمرکز از وزارتخانه ها جذب شود تا پروژه های نیمه تمام به سرانجام برسد.

نباتی همچنین با تأکید بر مسأله محوری در جلسات شورای آموزش و پرورش یادآور شد: با بیان مشکلات و مسائل و ارائه راهکارهای تخصصی، شاهد خروجی مطلوبی از جلسات خواهیم بود.

وی افزود: شورای پشتیبانی سوادآموزی به صورت فصلی برگزار خواهد شد و برای کاهش نرخ بی سوادی در شهرستان می توان از خیرین سوادآموزی و معلمان بازنشسته نیز یاری گرفت.

نباتی همچنین به پروژه خیری علیزاده اشاره کرد و گفت: پروژه خیری علیزاده ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای ادامه کار، این پروژه در اختیار اداره کل نوسازی استان همدان قرار می گیرد.