کلاهبرداری ۶۰۰ میلیاردی با وعده سرمایه‌گذاری در ملایر

فرمانده انتظامی ملایر از دستگیری کلاهبردار ۶۰۰ میلیارد ریالی در شهرستان ملایر با تلاش هوشمندانه ماموران پلیس اطلاعات شهرستان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، سرهنگ احمد ساکی در تشریح جزئیات این خبر، گفت: به دنبال کسب گزارشاتی مبنی بر فعالیت مجرمانه فردی کلاهبردار که با استفاده از اعتمادسازی سوژه های خود و با وعده سرمایه گذاری در بازار موفق شده سرمایه بسیاری از افراد را از طریق فریب و کلاهبرداری به نفع خود تصاحب کند و دارای پرونده های مختلف قضایی و حقوقی بود، ماموران پلیس اطلاعات با هماهنگی دستگاه قضایی شناسایی و دستگیری این فرد کلاهبردار را در دستور کار خود قرار دادند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با به‌کارگیری شیوه و شگردهای خاص پلیسی مخفیگاه متهم را شناسایی شد، ادامه داد: ماموران در این ارتباط در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه این فرد را که اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از چندین نفر کرده بود را دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی ملایر یادآور شد: شهروندان همیشه قبل از هر گونه فعالیت اقتصادی با افراد ناشناس، ابتدا از سلامت و صحت کاری طرف اقتصادی مقابل خود اطمینان حاصل کنند.

ساکی همچنین از کشف ۱۷۲۱ قلم انواع داروی غیرمجاز توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان خبر داد و یادآور شد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان ملایر به دنبال اطلاع از فعالیت غیرقانونی فردی در زمینه تهیه و توزیع داروهای غیرمجاز در این شهرستان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و بررسی های لازم و اطمینان از فعالیت غیرقانونی این فرد که در پوشش یک واحد صنفی اقدام به توزیع داروهای غیرمجاز می کرد، با هماهنگی مرجع قضایی و به همراه کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان، واحد صنفی مذکور را بازرسی کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی های صورت گرفته از این واحد صنفی، ۱۷۲۱ قلم انواع داروها و رنگ دهنده غذاهای غیرمجاز را کشف کردند.

ساکی با اشاره به اینکه یک متهم در این زمینه با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد، بیان کرد: شهروندان به منظور تهیه اقلام دارویی و خوراکی به داروخانه ها و مراکز معتبر مراجعه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در واحدهای صنفی، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.