تدوین «سند مهارت همدان» در سال ۱۴۰۲

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان همدان از تدوین «سند مهارت همدان» در سال ۱۴۰۲ با هدف توسعه پایدار و اشتغالزایی خبر داد.

به گزارش فردای همدان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان همدان، اسدالله ربانی‌مهر سه‌شنبه، دوم اسفندماه در جلسه کمیته مهارت آموزی شهرستان همدان، با تأکید بر مهارت آموزی به عنوان یک نیاز در جهت توسعه پایدار و افزایش اشتغالزایی گفت: مهارت آموزی نیاز امروز جامعه است و برای رسیدن به اشتغال و کاهش بیکاری باید «مهارت‌آموزی» در برابر «مدرک‌گرایی» به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

وی ادامه داد: در حوزه مهارت آموزی، نیازهای شهرستان همدان از کشاورزی، گردشگری، فرش و چرم تا سنگ های تزئینی و گیاهان دارویی در اولویت قرار گیرد.

ربانی‌مهر اضافه کرد: یکی از مشکلات حوزه اشتغالزایی در کشور کم توجهی به حوزه مهارت آموزی است در حالیکه ایجاد شغل با مهارت آموزی امکان پذیر است.

وی بیان کرد: اداره فنی‌وحرفه ای ارتباط و تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی، آموزش و پرورش، مجموعه های غیردولتی، زندان ها و مراکز نظامی، کاریابی ها، دهیاران و روستاها داشته باشد و مهارت های لازم را به جامعه هدف آموزش دهد.

ربانی‌مهر با اشاره به اینکه توانمندسازی افراد جامعه رسالت مهم فنی‌وحرفه ای در راستای توسعه مهارت هاست، خاطرنشان کرد: مرکز آموزش هتلداری همدان یک ظرفیت بزرگ است و با هتل ها در همدان و دیگر استان ها تفاهم نامه داشته باشد و نقش مرکزیت غرب کشور را در امر آموزش هتلداری ایفا کند.

در این جلسه قاسمی، مدیر فنی‌وحرفه ای و دبیر کمیته گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مهارت آموزی مطرح کرد.