انعقاد قرارداد چندین طرح تحقیقاتی و فناورانه بزرگ با دانشگاه علوم پزشکی همدان

پیگیری‌ طرح‌های بزرگ پژوهشی و انعقاد قرارداد در راستای حمایت از طرح‌های مسئله و محصول‌محور با حضور دکتر مجذوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان و دکتر شکوهی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان در وزارت بهداشت و گفتگو و رایزنی با معاون این وزارت صورت گرفت.

به گزارش “فردای همدان”، همزمان با ایام بزرگداشت چهل و چهارمین جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مراسمی در محل وزرات متبوع با امضای قراردادهایی در راستای حمایت از طرح‌های مسئله و محصول‌محور قراردادهای مهمی امضا و مسئولیت اجرای چندین طرح تحقیقاتی و فناورانه بزرگ به دانشگاه علوم همدان واگذار شد.

دکتر رضا شکوهی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه هدف از انجام این پروژه‌ها را ارزیابی، مداخله و حل تعدادی از چالش‌های مهم حوزه سلامت در سطح ملی و منطقه‌ای عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها با حمایت و پشتیبانی مالی معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا خواهد شد.

عناوین طرح هایی که مسئولیت اجرای آن‌ها به دانشگاه علوم پزشکی همدان واگذار شده است شامل تحلیل وضعیت موجود و تدوین نقشه راه پایش و کنترل اعتیاد در ایران، طراحی و پیاده‌سازی سامانه یکپارچه سنجش و ارتقای سطح سواد سلامت در بزرگسالان، طراحی و تولید ژل آلانتوئین به منظور بهبود جای زخم و ثبت موارد اقدام به خودکشی فاز اول استان همدان است.

لازم به عنوان است علاوه بر طرح‌هایی که قراردادهای آنها به امضا رسیده تعدادی طرح‌های دیگری هم در حال تکمیل فرایند داوری است که بزودی قراردادهای آن‌ها هم به امضا خواهد رسید.

برای انجام این طرح ‌ها چندین مرکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی همدان و همچنین تعدادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مشارکت خواهند داشت و مسئولیت انجام طرح ثبت موارد خودکشی بطور مشترک به دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام و همدان واگذار شده است.