پیگیری اخذ مجوز احداث ۴ مجتمع گلخانه‌ در شهرستان بهار

فرماندار بهار از پیگیری اخذ مجوز احداث چهار مجتمع گلخانه‌ای ۲۰۰ هکتاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، روح‌الله نباتی در نشست صمیمی با جمعی از نخبگان، صاحب نظران، فعالان فرهنگی و اجتماعی و معتمدان شهر که با هدف بیان مشکلات سطح شهر بهار توسط نمایندگان مردمی و ارائه دیدگاه ها و هم اندیشی برگزار شد، اظهار کرد: سیاست وزارت جهادکشاورزی بر تجمیع، توسعه و گسترش گلخانه‌هاست که در همین رابطه پیگیر اخذ مجوز ایجاد و احداث چهار مجتمع گلخانه‌ای ۲۰۰ هکتاری در شهرستان بهار هستیم.

وی با بیان اینکه وجود فضای صمیمی همراه با اعتماد و حسن نیت در شهرستان بهار، نویدبخش آینده ای روشن برای این شهرستان است، اضافه کرد: این همدلی و صمیمیت باعث حل بسیاری از مشکلات شهرستان و بهره وری بالا از نیروها و امکانات موجود شده است.

نباتی با بیان اینکه مردم از خدمتگزاران خود انتظار همت و کار جهادی دارند، گفت: دولت سیزدهم همه تلاش خود را برای حل مسائل و مشکلات به کار گرفته و برخی از مشکلاتی که از سالیان گذشته بر حوزه کاری شهرستان سایه افکنده بود، برطرف شده است.

️نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به نقش تعیین کننده شهرستان بهار در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: شهرستان بهار در پوشش بیمه‌ای صندوق کشاورزان روستاییان و عشایر رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است و کسب رتبه برتر در زمینه برف روبی توسط شهرداری بهار و کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش بهار نشان دهنده کار و تلاش در این شهرستان به شمار می‌رود.

نباتی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت مبنی بر فراهم نمودن زیرساخت‌ها تقاطع غیرهمسطح شهید زارعی که از سالیان گذشته نیمه تمام مانده بود با اقدامی انقلابی به بهره برداری رسید.

این فرد مسئول احداث درمانگاه تامین اجتماعی را یکی دیگر از مطالبات اهالی شهرستان دانست و گفت: این درمانگاه با تلاش همه مسئولین به بهره برداری رسید و آماده خدمات رسانی به مردم بهار است و همچنین پروژه‌های نیمه تمام در سطح شهرستان در حال پیگیری است.

نباتی کاهش محسوس انتشار بوی نامطبوع از سوی واحدهای آلاینده در شهرک صنعتی بهاران را یکی از موفقیت ها برشمرد و یادآور شد: به منظور برقراری آسایش مردم، واحدهای صنعتی آلاینده ملزم به نصب تجهیزات لازم شدند و همچنین بازدیدهای شبانه روزی از کارخانه ها ادامه دارد.

فرماندار بهار در پاسخ به وجود اختلاف بین مسئولان گفت: بنده به هیچ عنوان با احدی اختلاف ندارم، ما سرباز ملت و نظام هستیم، دغدغه من تنها کار بوده و هست و تا وقتی که خادم مردم شهرستان بهار هستم سعی و تلاش خود را وقف خدمت به مردم شهرستان خواهم کرد.

نباتی یادآور شد: سعی کرده ایم تا جایی که امکان دارد انتصابات بومی را در دستور کار ادارات قرار دهیم و در جهت ارتباط دوسویه با مردم و حل مشکلات برپایی میز خدمت را به مناسبات مختلف در سطح شهرستان داشته باشیم.

وی ادامه داد: قرار گرفتن شهر بهار در مسیر گردشگری می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران را فراهم کند و با جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد خدمات جانبی و رفاهی می توان به ماندگاری مسافران و رونق شهر کمک کرد.

️نباتی نبود زمین دولتی و مرغوبیت زمین های کشاورزی اطراف شهر را از مشکلات تأمین زمین مسکن ملی عنوان کرد و گفت: در سالیان گذشته در داخل شهر بهار زمین دولتی خریداری نشده است و مشکلاتی در تامین زمین مسکن ملی به وجود آورده است.

وی به طرح مجموعه شهری همدان اشاره کرد و یادآور شد: طرح مجموعه شهری همدان از سالیان گذشته تصویب شده و ابلاغ مجموعه شهری استقلال شهرستان بهار را نفی نخواهد کرد و در هر صورت، الحاق شهرستان بهار به شهر دیگری امکان ندارد و شهرستان بهار دارای تشکیلات سیاسی مستقل است و مستقل باقی می ماند.

فرماندار بهار در پایان خواستار توجه کشاورزان به کشت فراسرزمینی شد و افزود: کشت فراسرزمینی یکی از راهکارهای برون رفت از معضل کم آبی است و کشاورزان می توانند از ظرفیت کشورهای دوست و همسایه با توجه به اقلیم، خاک حاصلخیز و شرایط آب و هوایی بهره گیرند.