در انتصابات مدیران استان دخالت نمی‌کنم

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به لزوم رعایت اخلاق بین سیاسیون و رسانه‌ها گفت: در انتصابات مدیران استان دخالت نمی‌کنم.

به گزارش فردای همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه اعضای بسیج رسانه استان همدان به مناسبت سالروز بسیج رسانه با اشاره به ضرورت انسجام اجتماعی اظهار داشت: امروز دشمن به معنای واقعی کلمه تلاش دارد تا در بین مردم شکاف اجتماعی ایجاد کند و می‌خواهد مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهد.

وی با طرح این سوال که نقش جریان انقلابی در ایجاد انسجام اجتماعی چیست و رسانه‌ها چه نقشی در این زمینه می‌توانند داشته باشند، بیان کرد: رسانه‌های انقلابی تیترها و مطالب واحدی ندارند ولی در مقابل در رسانه های دشمن وقتی همگی یک دروغ را با هم اعلام می کنند و فریاد می‌زنند قابل باور می‌شود ولی آیا رسانه‌های ما حرف درست خود را یک صدا فریاد می‌زنند.

امام جمعه هنوان کرد: در موضوع جهاد تبیین مشکلی که در کشور وجود دارد این است که همه به دنبال تعریف و توصیف این موضوع و شاخصه‌های آن هستند در صورتی که باید در کف خیابان جهاد تبیین را انجام داد و نیازی به بحث در این حوزه نیست چرا که در اطراف و کوچه و خیابان ضرورت این موضوع را می بینیم.

نماینده ولی فقیه در همدان اظهار داشت: مسئله دیگری که متاسفانه رعایت نمی‌شود اخلاق بین سیاسیون و رسانه‌ها است در فعالیت اجتماعی رعایت تقوا بسیار حائز اهمیت است. هر چه فرد در واحد بزرگ‌تری قرار می‌گیرد نیاز به تقوای بیشتری دارد و قرار گرفتن در فضای رسانه که با لغزندگی فراوانی همراه است به تقوای بیشتری نیاز دارد چرا که تهمت زدن، با آبروی کسی بازی کردن بسیار راحت است.

وی عنوان کرد: یکی از مسائل مطرح شده در نهج البلاغه این است که در حکومت هم مردم بر حاکمیت حق دارند و هم حکومت بر مردم حق دارند و یک سری حق برای حکومت است. در کشور ما امروز در برخی مسائل اقتصادی، به ویژه در بهره‌مندی از بیت المال و تبعیضی که وجود دارد ضعف داریم.

شعبانی با بیان اینکه نباید در قضاوت‌های خود تنها نقاط ضعف را ببینیم، گفت: در ساختارهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیاز به تحول داریم ولی باید حق حاکمیت را هم ببینیم و نباید تنها به نقاط ضعف توجه کنیم.

امام جمعه همدان همچنین در مورد تکمیل مصلی همدان بیان کرد: سه سال است که پیگیر این پروژه هستم و تا کنون هزینه های زیادی برای این طرح انجام گرفته و باید تعیین و تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه در انتصابات دخالت نمی‌کنم اظهار داشت: من مشورت می دهم ولی دخالت نمی کنم.