سهم چهار درصدی ناوگان اتوبوسرانی از سفرهای درون شهری همدان

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان از سهم چهار درصدی ناوگان اتوبوسرانی از سفرهای درون شهری همدان خبرداد.

به گزارش فردای همدان و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی شورا که با موضوع بررسی طرح پژوهشی ترافیکی پارکینگ مکانیزه برگزار شد، افزود: احداث پارکینگ‌های طبقاتی سنتی نیاز به فضای مناسب دارد و این در حالی است سازه مفید حدود ۵۰ درصد فضای پارکینگ را شامل می‌شود.

حیدری با بیان این که در شهر همدان روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سفر صورت می‌پذیرد، یادآور شد: سهم ناوگان اتوبوسرانی از این میزان حدود چهار و نیم درصد است که این نشان از تمایل و استقبال کم مسافران از حمل و نقل عمومی اتوبوس است و معضل ترافیک می‌تواند یکی از عوامل این موضوع باشند.

حیدری با اشاره به اقدام شهرداری همدان برای بررسی خرید پارکینگ‌های طبقاتی مکانیزه، اظهار داشت: لازم است در این زمینه تمامی جوانب لزوم استفاده آن بررسی شود.

به گفته حیدری حرکت به سمت استفاده از پارکینگ‌های مکانیزه امری ضروری است و شاید بهترین جایگزین برای پارکینگ‌های حاشیه‌ای همدان باشد، اما تصدی‌گری شهرداری در این زمینه مقرون به صرفه نیست و شهرداری این مسیر را در قالب جذب سرمایه‌گذار طی کند.

وی با اشاره به معضلات ترافیکی شهر همدان و کمبود فضای پارک اظهار داشت: مسائل ترافیکی در همدان به صورت زنجیره‌وار به هم وصل شده و از هم جدا نیستد.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی افزود: در راستای افزایش به استقبال همشهریان از ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی باید در این ناوگان مطلوبیت ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از طولانی شدن مطالعات جامع حمل و نقل عمومی، گفت: لازم است در راستای ایجاد مطلوبیت به عنوان پایلوت یک قسمت از شهر را مسیر ایزوله برای فعالیت اتوبوس‌ها راه اندازی شود.

بادامی‌نجات: لزوم تقویت منابع مالی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری، گردشگری و مالی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ترافیک به یکی از مشکلات شهر همدان تبدیل شده است، گفت: متاسفانه این ترافیک تنها به رینگ مرکزی شهر مربوط نبوده بلکه نقاط دیگر نیز درگیر این معضل شده‌اند.

حمید بادامی‌نجات اضافه کرد: مشکل ترافیک سطح شهر صرفا با احداث پارکینگ حل نمی‌شود بلکه در کنار آن باید اصلاحات ترافیکی هم انجام شود.

وی تاکید کرد: شهرداری باید به دنبال تقویت منابع مالی حوزه حمل و نقل و ترافیک باشد .

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر همدان با اشاره به پیش بینی نقاطی از شهر برای احداث پارکینگ، اظهار داشت: این نقاط، نقاط خوب و مناسبی برای احداث پارکینگ هستند اما متاسفانه تاکنون در راستای تحقق آن اقدامی صورت نگرفته است.

بادامی‌نجات با تاکید بر اینکه باید ایجاد پارکینگ حاشیه‌ای و عمومی در دستور کار شهرداری قرار گیرد، گفت: بعد از پارکینگ طبقاتی سینا پارکینگی در همدان احداث نشده است این در حالی است که همدان نیاز به احداث پارگینگ‌های بیشتری دارد.