برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی هفتم تا نهم آذرماه با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود که از مهمترین ویژن‌های ایرانی ـ اسلامی کشور و استان دعوت شدند.

به گزارش فردای همدان، مسعود ویژه با اشاره به برگزاری همایش روز همدان و شعر و ادب فارسی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیری برگزاری هفته کتاب است که در ای راستا معرفی و رونمایی از کتاب را در هفته کتاب و کتاب‌خوانی داشتیم که خوشبختانه کتابی در حوزه نمایش متعلق به استان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه تجلیل از نویسندگان و ناشران ادبی در هفته کتاب و کتابخوانی را داشتیم، افزود: ۲۶ آبان ماه مراسم تجلیل از فعالان صنعت چاپ برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نمایشگاه کتاب در همدان و شهرستان‌ها در این هفته خبر داد و گفت: تجلیل از استاد حمید حسام نویسنده خوشنام همدانی، تجلیل از کارآفرینان حوزه فرهنگ و نکوداشت مرضیه دباغ نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به تدوین سند فرهنگی توسط ۱۰ استان تاکید کرد: به دنبال این هستیم عرصه فرهنگ به مردم سپرده شود، استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ بسیار اهمیت دارد.

ویژه گفت: نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی هفتم تا نهم آذرماه با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود که از مهمترین ویژن‌های ایرانی ـ اسلامی کشور و استان دعوت شدند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه تاثیر هنر بر جامعه امروز شگرف و عمیق است و در حوزه اداره کل شعار این حوزه اخلاق، امید و آگاهی است اظهار کرد: سیاست‌های کاری برون‌سپاری است تا مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف هنری را بیشتر شاهد باشیم.

هادی فیض منش با تأکید بر اهمیت به تقویت نشاط و امید در جامعه و توزیع عادلانه امکانات گفت: یکی از برنامه‌های جدید آموزش رایگان هنر بوده که برای آحاد مردم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول برگزاری دوره‌های این کار است که از وام اشتغال می‌توانند بهره‌مند شوند عنوان کرد: افراد تا پایان آبان فرصت دارند در آموزش رایگان هنر شرکت کنند که شامل ۳۴ رشته است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به برگزاری جشنواره تئاتر از یکم تا سوم آذرماه اشاره کرد که ۷ گروه تایید می‌شوند گفت: داورانی از تهران قضاوت جشنواره را به عهده دارند که گروه‌ها نهایت به جشنواره فجر معرفی می‌شوند.