۳۵ درصد مدارس استان همدان خیرساز است

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان گفت: ۳۵ درصد مدارس استان خیرساز است و ما باید نیازها را اعلام‌ و اعتمادسنجی کنیم تا مردم وارد این عرصه شوند.

به گزارش فردای همدان و به نقل از کمیته فرهنگی و تبلیغاتی بیست و چهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان، علی فراهانی اظهار کرد: ۳۵ درصد مدارس استان خیرساز است و مجمع خیرین مدرسه ساز با قدمت ۲۴ ساله در استان، شرایط و جایگاه خوب و مناسبی در کشور دارد و این جایگاه مناسب، به همت مردم خوب و نیکو سرشت و خیرین استان است.

فراهانی با بیان اینکه ۹۰۰ خیر مدرسه ساز در استان داریم، تصریح کرد: ۳۵۰ پروژه خیرساز با ۲۱۴۸ کلاس و بیش از ۲۵۶ هزار مترمربع فضا در استان همدان ساخته شده است. در حال حاضر ۹۲ پروژه خیری با ۵۰۰ کلاس و ۱۱۵ میلیاردتومان اعتبار در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد: میزان تعهد خیرین برای سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ درصد عملیاتی شده و امیدواریم در همایش تکریم از خیرین مدرسه ساز استان که در ۲۶ آبان‌ماه برگزار می‌شود، این مبلغ افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان در رابطه با این همایش، توضیح داد: در مجامع خیری، به مردم نیاز داریم به هر طریقی سعی می‌کنیم خیرین را تکریم‌ کنیم و با هم در تعامل باشیم‌. ما باید نیازها را اعلام‌ و اعتمادسنجی کنیم تا بتوانیم مردم را وارد این عرصه کنیم.

فراهانی ادامه داد: همایش یک نماد ارزشمندی است و مجمع را پویا و فعال می‌کند چون با بیان مطالب و آمارها عده‌ای را می‌توانیم جذب کنیم. مجمع خیرین یک مجمع مردمی است و مجمع هیچ گونه فعالیت اقتصادی ندارد تا رسالت خود را عملیاتی کنیم.

وی با بیان این که برآیند کار به خود مردم می‌رسد و ما با نیت تأمین فضای آموزشی برای بچه‌ها گام به میدان گذاشتیم، خاطرنشان کرد: رشد تعهدات هر سال چشم‌گیر بوده و امیدواریم با حمایت دوستان برای این همایش افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان، تاکید کرد: ذات کار خیر در درون افراد است. خیرین مدرسه ساز آگاه‌ترین و تیزترین خیران هستند و رضایت خدای متعال را دارند و خدمت ارزشمندی به مردم ارائه می‌دهند.