۷۰ درصد تعهد اشتغال تویسرکان در هفت ماهه امسال محقق شده است

فرماندار تویسرکان گفت: ۷۰ درصد تعهد اشتغال شهرستان در هفت ماهه امسال محقق شده است که نشان از موفقیت کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان دارد.

به گزارش فردای همدان، حسین افشاری، در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اعلام کرد: رضایتمندی مردم شهرستان طی مهرماه ماه امسال نسبت به مهرماه سال گذشته به طور قابل ملاحظه ای از سیستم بانکی افزایش یافته است.
فرماندار تویسرکان اظهار داشت: دستگاههای اجرایی که مسئولیت مستقیم در حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی دارند، باید در روند جذب سرمایه‌گذار در شهرستان بصورت مستمر فعالیت موثر داشته باشند.
وی افزود: اولویت اول ما در شهرستان در خصوص رونق اقتصادی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، اگر سرمایه‌گذار از آورده خود استفاده کنند مطلوب است و اولویت با آنهاست که باید همه دستگاههای اجرایی در تسهیل روند مجوزها همکاری حداکثری نمایند.

افشاری با بیان اینکه سرمایه گذارانی که سهم اورده خودرا محقق کنند در پرداخت تسهیلات بانکی دارای اولویت هستند، عنوان کرد: هرچه کار آفرین و سرمایه گذار وارد منطقه شود موجب توسعه، پیشرفت و افزایش بهره وری می شود.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه بانک های عامل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را که طرح مناسب ارائه و اهلیت اجرای طرح را داشته باشند حمایت کنند، ادامه داد: اشتغال یعنی داشتن کاری که فرد به اندازه معیشت عرفی درآمد کسب کند.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون، ۲۵ درصد سهمیه استخدامی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران است که دستگاههای دولتی لحاظ می کنند، در خصوص شرکت ها و واحد‌های خصوصی که با تسهیلات دولت راه اندازی می شود نیز باید این سهمیه ۲۵ درصد لحاظ شود.
افشاری افزود: بانک ها تا پایان همین ماه گزارشی از آخرین تسهیلات پرداختی های خود را به دبیرخانه کارگروه ارائه دهند، مدیران امور شعب بانکهای استان را که از تعهد عقب هستند جهت ارائه توضیحات دعوت می کنیم تا چنانچه  کوتاهی در حق شهرستان تویسرکان شده باشد را جبران نمایند.

فرماندار تویسرکان در پایان خاطرنشان کرد: فضای همدلی در شهرستان بخوبی شکل گرفته، با احترام مقابل می توانیم شاهد افزایش بهره وری باشیم.