اجرای موفق اقتصاد مقاومتی در گروی حمایت و اقتصاد بخش تعاونی است

گروه اقتصاد: سرپرست اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان همدان گفت: اجرای موفق و بهتر اقتصاد مقاومتی در گروی حمایت و تقویت اقتصاد بخش تعاونی است چراکه اقتصاد تعاونی با حضور مردم شکل می‌گیرد       به گزارش “فردای همدان”، توصیفیان ضمن تاکید بر لزوم تبیین جایگاه تعاون در اقتصاد کشور اظهار کرد: توسعه […]

گروه اقتصاد: سرپرست اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان همدان گفت: اجرای موفق و بهتر اقتصاد مقاومتی در گروی حمایت و تقویت اقتصاد بخش تعاونی است چراکه اقتصاد تعاونی با حضور مردم شکل می‌گیرد

 

 

 

به گزارش “فردای همدان”، توصیفیان ضمن تاکید بر لزوم تبیین جایگاه تعاون در اقتصاد کشور اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ تعاون را با جدیت دنبال می کنیم و اعتقاد داریم ارتقا دانش و توانمندی مدیران و اعضا تعاونیها می تواند اثر بسزایی در تقویت و توسعه این بخش ایفا نماید که این مهم تنها از طریق آموزش وتوسعه وگسترش تعاونیها محقق خواهد شد.

وی افزود: ارائه آموزشهای مرتبط و متناسب با سرفصلها و مباحث تعاون می تواندموجب ارتقاء دانش تعاونگران گردیده و از این طریق بسترهای رشد و شکوفایی این بخش را که نقش بزرگ و غیر قابل انکاری در توسعه اقتصادی دارد پدید آورد .

توصیفیان اضافه کرد: در نگاه اندیشمندان و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تعاون از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. با توجه به مجموعه وسیع و عظیم ظرفیت‌ها در سخت‌افزارها و نرم افزارها در بخش تعاون، فرهنگ مطلوب تاریخی و مذهبی در خصوص تعاون و ارزش‌های بی‌بدیل آن، چارچوب تعاون یک قالب بسیار مناسب برای فعالیت فعالان اقتصادی است.

وی بیان کرد: فعالیت تعاونی‌های استان در بخش تولید و ارائه خدمات ارزان‌تر و رقابتی‌تر از سایر بخش‌ها است. امروز در کشورهای با نظام سرمایه‌داری اقبال وسیعی به تعاون وجود دارد و آن‌ها با شدت و قوت در گسترش تعاونی‌ها در حال تلاش هستند.

سرپرست اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از اقتصاد کشورهای سرمایه‌داری را اقتصاد بخش تعاون تشکیل می‌دهد و باید برای گسترش فرهنگ تعاون و دمیدن روح تعاون در فعالیت‌های اقتصادی و گروه‌های مختلف فعالان اقتصادی در استان تلاشی بی‌بدیل انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه تعاون گفت: تعاون طرح‌هایی به عنوان یک جایگاه قانونی و ارکان اقتصادی در قانون اساسی پیش‌بینی شده‌اند.

توصیفیان تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به تعاون و تعاونی توجه ویژه داشت و از سرمایه‌های خرد مردم در ایجاد تعاونی استفاده کرد.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها باید در قالب اتحادیه‌ها، پیگیر فعالیت‌های خود باشند و بخش دولتی وظیفه آموزش و پشتیبانی را برعهده دارد و اگر اتحادیه‌های تعاونی به همراه اتاق تعاون با کمک دولت در حمایت از بخش تعاون فعالیت کنند، اثرگذارتر خواهند بود.

توصیفیان تاکید کرد: 13 شهریور روز تصویب قانون بخش تعاون نامگذاری شده است و بر این اساس از 13 تا 19 شهریورماه به عنوان هفته تعاون در نظر گرفته شده است لذا در راستای معرفی بخش تعاون و تجلیل از نمونه های برتر تعاونی در سطح  ملي، استاني و شهرستاني مراسم های مختلفی متناسب با روزشمار تعیین شده به شرح ذیل برگزار می گردد.