دستور امحاء ۵ مورد کشت محصول کشاورزی آلوده در همدان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار همدان اعلام کرد: امحاء پنج مورد کشت محصول کشاورزی آلوده در دستور کار جهادکشاورزی همدان قرار گرفت.

به گزارش فردای همدان، ایرج تیموری در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، اظهار کرد: پنج مورد کشت محصول کشاورزی، آلوده تشخیص داده شده و امحاء آن در دستور کار جهادکشاورزی و مرکز بهداشت قرار دارد که تاکنون اقدام نشده است.

وی افزود: نداشتن ماشین آلات مورد نیاز علت موجهی نیست و با توجه به ضرورت امر سلامت مردم باید در اسرع وقت نسبت به تامین ماشین آلات و اجرای مصوبه اقدام شود.

تیموری در ادامه بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان نسبت به تخصیص مرخصی روزانه یا ساعتی به کارکنان تحت پوشش‌ برای انجام مراقبت های بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت اقدام کنند.

وی بر الزام اجرای قانون پاس ورزش کارکنان در ساعات اداری و تأمین مکان و تجهیزات ورزشی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار همدان ادامه داد: باید هماهنگی و تعامل بین مربیان ورزشی و مسئولان سالن‌های ورزشی با تیم سلامت مرکز بهداشت برای انجام ارزیابی فعالیت های بدنی ورزشکاران ایجاد شود.

وی با تاکید بر همکاری با کارمندان مبتلا به بیماری دیابت و فشارخون بالا برای انجام مراقبت های روتین ماهانه در مراکز جامع سلامت، خواستار معرفی نماینده رابط به عنوان سفیر سلامت و همچنین برای عضویت در کمیته sip مرکز بهداشت شهرستان شد.

تیموری در پایان با اشاره به اینکه باید برنامه عملیاتی سالیانه در زمینه ایدز طبق اهداف تعیین شده نگارش شود، یادآور شد: معرفی و ارجاع بانوان ۳۰ سال به بالا به مراکز و پایگاه‌های سلامت برای انجام غربالگری سرطان های شایع زنان و برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی و آگاهی بخشی برنامه عملیاتی ایدز برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.