عوامل ناجا با وجود اقتدار در مواجهه با اغتشاشگران مدارا کرد

رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: عوامل نیروهای انتظامی با وجود اقتدار و توانمندی در مقابل تجمع کنندگان و اغتشاشگران مماشات، مدارا و صبوری کرد تا صف مردم از اغتشاشگران جدا شود.

به گزارش فردای همدان، حجت الاسلام محمدصادق جوشقانی در جمع خبرنگاران پیرامون برنامه های فرهنگی و اجتماعی در هفته فراجا افزود: عوامل ناجا در صحنه و خط مقدم مقابله با فتنه گران هستند و همکاران ما آسیب هم‌می بینند اما با مردم مدارا می کنند.

وی ادامه داد: نیروهای نظامی همه کشورها در صورت مواجهه با اغتشاشگران به سمت آنها شلیک می کنند اما در ایران‌ اسلامی با وجود مجروح شدن و شهادت ماموران ناجا، به سوی معترضین شلیک نمی شود.

رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: دشمنان و معاندان که با اصل نظام اختلاف و زاویه دارند اقدام به ایجاد فتنه در ادوار مختلف پس از انقلاب کردند.

حجت الاسلام جوشقانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران که در برابر قدرت های بزرگ جهان ایستاده و هیچ قدرتی جرات تعرض به این کشور را ندارد به طور حتم می تواند در برابر ناآرامی ها و اغتشاشگران نیز محکم بایستد.

وی با بیان اینکه مهمترین نعمت در جهان امنیت و سلامت جسم است گفت: ۳۰۰ هزار شهید در دوران انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و حریم برای ایجاد امنیت و آرامش در کشور خون خود را اهدا کردند.

حجت الاسلام جوشقانی تصریح کرد: این انقلاب برای نان و مسائل مادی شکل نگرفت بلکه این ملت برای احیای اسلام انقلاب کردند بنابراین جان باختن در مسیر اسلام شهادت در راه خدا است.

وی با بیان اینکه نظارت شرعی بر عملکرد کارمندان از وظایف حوزه عقیدتی فراجا است گفت: در حوزه تربیت و آموزش، برنامه هایی مثل اعزام خانوادگی به عتبات عالیات و برگزاری برنامه های تربیت و تعالی برای کارکنان در مشهد مقدس با هدف خدمت صادقانه کارکنان انتظامی به مردم صورت می گیرد.

رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه برنامه های هفته ناجا سالجاری از ۱۳ مهر با شعار پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس برگزار می شود تاکید کرد: حضور و شرکت تمامی عوامل کلانتری در کلاس های بصیرت افزایی و تربیت و آموزش در دستور کار فراجا است.

حجت الاسلام جوشقانی ادامه داد: ۵۰۰ طلبه برای ارائه مشاوره در کلانتری ها، رصد امور ارباب رجوع و تسهیل در امورات مردم و شان امور ارباب رجوع در فراجا استخدام شدند که سهم همدان ۱۰ روحانی است.

وی افزود: این افراد که در کلانتری های شهر همدان و یک کلانتری ملایر مستقر هستند علاوه بر تسهیل در کار مراجعان نسبت به ارائه مشاوره های اجتماعی و مذهبی اقدام می کنند.

رئیس عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه ماموران انتظامی کار برای خدا، خالصانه، مجاهدانه و صادقانه را در اولویت قرار دادند ادامه داد: پلیس با حضور در کلاس های آموزشی و آگاه سازی و دوره تعالی رفتار، با نحوه برخورد حکیمانه با مردم آشنا می شوند و با حضور در کارگاه ها بصیرت افزایی، دشمن شناسی را فرا می گیرند.

وی افزود: ماموران در صورت داشتن بصیرت و دشمن شناسی به طور حتم در مواجه با مردم‌ صبوری می کنند.

حجت الاسلام محمدصادق جوشقانی اظهار داشت: عقیدتی و سیاسی فراجا در راستای انجام‌

امورات قرآنی، برنامه و مسابقات قرائت، ترتیل و حفظ قرآن بین کارکنان انتظامی و خانواده های آنها برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته این‌ مسابقات در هشت رشته برگزار و از بین ۱۵۰ شرکت کننده ۲۴ نفر برگزیده شدند که برگزیدگان امسال در سطح ملی رقابت کرده و منتخبین در رقابت نیروهای مسلح شرکت می کنند.