۱۴ هزار جلد گذرنامه به صورت رایگان در استان همدان تمدید شد

رئیس پلیس امنیت عمومی استان همدان خبر از طرح تمدید گذر نامه ها که از شنبه هفته قبل آغاز شده است داد و گفت: حدود ۱۴ هزار جلد گذر نامه که تاریخ اعتبار آنها منقضی شده بود به صورت رایگان تمدید شده است.

به گزارش فردای همدان، سرهنگ علی رضایی با بیان این مطلب اظهار داشت: این طرح شامل گذرنامه هایی است که ازاول شهریور ۱۳۹۱ به بعد صادر شده باشند و همچنین گذرنامه هایی که اعتبار آنها کمتر از ۶ ماه است.

وی تصریح کرد: این طرح شامل گذرنامه هایی که قبل از این تاریخ صادر شده اند نمی شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان همدان اذعان کرد: گذر نامه هایی که مهر تمدید می خورند برای یک بار خروج از کشور و سفر به کشور عراق برای مراسم اربعین است و ۶ ماه اعتبار خواهند داشت که بعد از اربعین اعتبار گذرنامه ها به اتمام می رسد.

وی خبر از صدور برگه های گذر موقت داد و گفت: افرادی که گذرنامه اول هستند یا گذرنامه آنها مفقود شده است می توانند تقاضای گذر موقت کنند به این صورت که با حضور در دفاتر پلیس +۱۰ تقاضای گذرنامه کنند با دریافت پیامک درصورت تمایل به دریافت برگه گذر موقت برای آنها برگه گذر موقت صادر می شود این امر به این جهت است که فرایند صدور گذرنامه طولانی است و برای جلوگیرری از جا ماندن عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از مراسم اربعین اجرا می شود.

سرهنگ رضایی ادامه داد: فرایند صدور برگه گذر موقت ظرف ۷۲ ساعت است.

به گفته وی، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی در محل صدور گذرنامه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ عصر فضایی را برای ارائه خدمات مهیا کرده است که در صورت حضور ارباب رجوع این ساعت تمدید خواهد شد.