درآمدهای ناپایدار ضامن مطمئنی برای رشد و توسعه شهری نیست

رییس کمیسیون سرمایه گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: درآمدهای ناپایدار کنونی ضامن مطمئنی برای رشد و توسعه کلان در بسترهای شهری نیستند بر این اساس شهرداری باید نسبت به تدوین راهکارهای مناسب به منظور رسیدن به درآمدهای پایدار تلاش کند.

به گزارش فردای همدان، حمید بادامی‌نجات در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورا، افزود: جذب سرمایه‌گذار و ایجاد درآمدهای پایدار باید از اهداف مدیریت شهری باشد که در این راستا کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا به دنبال راهکارهای اجرایی برای این هدف است.
بادامی‌نجات اضافه کرد: درآمدهای ناپایدار شهری همانند فروش تراکم و کاربری، باعث آسیب‌هایی به زیست شهری همچون افزایش قیمت مسکن، گسترش حاشیه نشینی، بالا رفتن تراکم جمعیت، آلودگی‌های زیست‌محیطی، افزایش ترافیک شهری، و در نهایت سبب نادیده گرفتن حقوق شهروندی و تخریب منابع نسل‌های آینده می‌شود.
وی در این خصوص اظهارداشت: طراحی الگوی منطقی توسعه شهری و جذب درآمدهای پایدار از راهکارهای پویایی ساختارهای شهری است و برای دستیابی به منابع نوین و اصلاح ساختار منابع موجود، سبب دسترسی به درآمدهای پایدار و در نتیجه، کارآمدی مدیریتی و ایجاد رضایت در جامعه شهروندی می‌شوند.
بادامی‌نجات ادامه داد: در همین راستا سیاست‌های کمیسیون سرمایه‌گذاری ایجاد بسترسازی در پروژه‌هایی است که در سطح ارتقا اقتصادی، تولید اشتغال شهروندان و اجرای پروژه‌های کلان، شهرداری را یاری کند.
وی یکی از دغدغه‌های شهرهای بزرگ را عدم اختصاص بودجه دولتی به شهرداری‌ها برشمرد و گفت: ایجاد درآمد پایدار از موارد مهمی است تا بر اساس آن شهرداری‌ها بتوانند در راستای مدیریت شهری برنامه‌ریزی مدون داشته باشند چراکه شهرداری به علت نداشتن درآمدهای پایدار در اجرای بعضی از پروژه‌های کلان با چالش‌هایی مواجه می‌شود و نمی‌تواند براساس برنامه‌های طولانی مدت شهرداری برای توسعه برنامه‌ریزی کند.
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای شهر همدان در پایان سخنانش افزود: سرمایه‌گذاری در مسکن، شهرک‌های تخصصی، تشکیل شرکت‌های موثر در ایجاد درآمد با مشارکت بخش خصوصی از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری است که کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا به دنبال تحقق آن است.
گفتنی است؛ در این جلسه ضمن بررسی نامه های رسیده به کمیسیون، پروژه ساخت کارخانه بازیافت هواپیمایی در همدان مورد بررسی قرار گرفت.