سلول درمانی تا ۲ ماه آینده در همدان آغاز می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از آغاز سلول درمانی تا دوماه آینده در همدان خبر داد.

به گزارش فردای همدان، محمدمهدی مجذوبی یکم شهریورماه در مراسم صبحگاه ادای احترام به مقام شامخ شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا که در آرامگاه این حکیم برگزار شد، اظهار کرد: در دوره کمتر از یکسال که از عمر مدیریت جدید دانشگاه می‌گذرد، اولویت اول ما همچنان رسیدگی به بیماران کرونا بود.

مجذوبی تصریح کرد: در کنار رسیدگی به بیماران کرونایی سعی کردیم تا سایر ظرفیت‌ها را فعال و در تمام جنبه‌ها ورود کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا فاز جدید بیمارستان فاطمیه را به بهره برداری رسید تا تحولی در ICU نوزادان و همچنین درمان ناباروری که یکی از مسائل مهم کشور است، داشته باشیم از طرفی اورژانس بیمارستان ملایر را تکمیل شد و شاهد استقرار چند دستگاه سی تی اسکن در مراکز درمانی استان، بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: ایجاد کلینیک دندان پزشکی با نرخ ویزیت دولتی در استان شروع و در شهرستان‌های نهاوند، ملایر و همدان این مراکز دایر شده است.

مجذوبی ادامه داد: در حوزه بهداشت آزمایشگاه مرجعی راه اندازی کردیم که حتی توانایی انجام تست ویروس آبله میمونی و تب کریمه کنگو که اخیراً خیلی مطرح می‌شود را داریم و روز به روز به تکنولوژی جدیدی مجهز می‌شویم.

وی مطرح کرد: در حوزه دانشجوبی تلاش کردیم تا مشکلات خوابگاه‌ها را حل کنیم و در این راستا از خوابگاه شهید همدانی برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، بهره‌برداری کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان دررابطه با اقدامات این دانشگاه در حوزه پزشکی عنوان کرد: در راستای شعار سال مرکز رشد و نوآوری راه اندازی شده تا ثبت اختراعات مسیر خود را در دانشگاه داشته باشد همچنین سلول درمانی را تا دو ماه آینده در همدان خواهیم داشت.