فقر فرهنگی توسط سمن ها زدوده شود

گرامیداشت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی استان همدان در سالن شهدای استانداری برگزار شد.

به گزارش فردای همدان، قاسمی فرزاد استاندار همدان در مراسم گرامیداشت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی استان همدان اظهار داشت: ۲۶ مردادماه سالگرد ورود اولین گروه از آزادگان سرافراز را گرامی می داریم افرادی که حسرت به دل دشمن گذاشتند که از مواضع خود بگذرند.
وی افزود: انچه که مقاومت و پایداری ازادگان را در طول سالها افزایش داد تمسک به قرآن و ائمه اطهار بود، دشمن همیشه بیان می کرد که اسیران ایران از لحاظ روحی و روانی نشاط خاصی دارند ، که این همان توسل به پروردگار بود.
استاندار ادامه داد: نگاه ویژه ای به سمن ها داریم و با فرهیختگان و نخبگان ارتباط نزدیک داریم که از تفکرات آنها استفاده کنیم، امروز بیش از هر چیز از فقر در زوایای مختلف فرهنگ رنج می بریم و فرهنگ اصیل ایرانی باید گسترش یابد و سردرگمی ها و برنامه ریزی دشمن باعث شده یک مقدار از مسیر فرهنگی خود فاصله بگیریم.
وی افزود: آنچه که رهبری بارها راجع به جمعیت فرمودند نیاز به فرهنگ سازی درست دارد و چه اندازه موانع و دست اندازهای ناصحیح جلوی پای جوانان وجود دارد.
قاسمی فرزاد گفت: از سمن ها انتظار داریم فرهنگ عمومی جامعه را به فرهنگ اصیل ایرانی سوق دهند، و ازدواج ها بی پیرایه باشد، که نقش سمن ها موثر و کارآمد خواهد بود.
فریدونی مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان اظهار داشت: ضرورت سمن ها چیزی نیست که مجدد باید به آن بپردازیم، دولت مردمی سیزدهم دست تمام تشکل ها، نهادها و گروه های جهادی را به گرمی می فشارد.
وی افزود: دوره رخوت کرونا پشت سر گذاشته شده و سمن ها با نیروی مضاعف فعال شده اند، و در سفر ریاست جمهوری توجه ویژه ای به همه قسمت ها شد که تاثیرات پربار این سفر بدون شک در آینده ای نزدیک نمایان می شود.
فریدونی خاطرنشان کرد: امور اجتماعی در استان مسول برگزاری کنگره ۸۰۰۰شهداست که از تمام نقطه نظرات استفاده می کنیم تا هر چه مردمی تر برگزار شود.