خرید تضمینی گندم در همدان دو برابر شد

مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان این استان به ۳۰۷ هزار و ۴۴۵ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فردای همدان، مسعود بکایی با اشاره به اینکه گندم تضمینی خریداری شده در استان تاکنون به ۳۵ هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال رسیده است، افزود: از این میزان ۱۹ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال آن پرداخت و مابقی نیز به تدریج به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان شهرستان رزن با بیش از ۸۹ هزار تن بیشترین میزان گندم تولیدی را به مراکز خرید تضمینی در سطح استان همدان تحویل داده اند و شهرستان نهاوند نیز با بیش از ۶۴ هزار تن گندم در رده دوم قرار دارد.
مدیرکل غله‌ و خدمات بازرگانی استان همدان ادامه داد: میزان خرید گندم در شهرستان اسدآباد ۴۴ هزار و ۶۰۵ تن، کبودرآهنگ ۵۳ هزار و ۸۵۳ تن و همدان نیز ۱۴ هزار و ۸۸۲ تن است.

بکایی با بیان اینکه ۵۲ مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان همدان ایجاد شده است خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲ مرکز خرید به‌ صورت دولتی و مابقی مراکز مربوط به بخش خصوصی و مباشرین تعاونی روستایی و کارخانجات آرد فعال هستند که تا پایان شهریور کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می دهند.