شایعه اختلاط “سم” با غذا و نوشیدنی بیماران روستای چنارعلیا صحت ندارد

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: شایعه اختلاط سم با غذا و نوشیدنی بیماران روستای چنارعلیا صحت ندارد.

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در حاشیه عیادت از کودکان بستری روستای چنارعلیا، اظهار کرد: خوشبختانه رسیدگی ها و بررسی شرایط این کودکان که به مشکل گوارشی و اسهال عفونی مبتلا شده اند مطلوب بوده، حال بیماران روبه بهبود است و بیمار بدحال در بین این افراد وجود ندارد.

مجذوبی تصریح کرد: بررسی آزمایشات، علائم و شواهد این بیماری و مبتلایان موید این نکته است که منشاء این همه گیری محدود، عفونت میکروبی است که ممکن است از یک فرد مبتلا که ممکن است حتی یک کودک بوده باشد وارد غذای نذری یا نوشیدنی مبتلایان شده باشد و رعایت بهداشت فردی در این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: آزمایشات مرتبط با بررسی سموم نیز بر روی بیماران انجام شده است نتیجه این بررسی ها نشان می دهد شایعات مطرح شده مبنی بر اختلاط سموم با شربت یا غذا صحت ندارد و بجز عامل میکروبی که ممکن است حتی از طریق دست آلوده وارد غذا یا نوشیدنی شده باشد عامل دیگری در این بیماری دخیل نیست.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان تاکید کرد: بررسی ها حتی در مورد آب روستا نیز صورت گرفته و طی چند نوبت بررسی و آزمایش آب آشامیدنی روستا به این نتیجه رسیدیم آب روستا در سلامت کامل بوده و میزان کلر مصرفی نیز به اندازه مناسب و بی خطر است.