برگزاری طرح ملی دادرس در همدان

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان در مراسم افتتاحیه استانی کاربینی طرح ملی دادرس، اجرای طرح دادرس را یکی از کاربردی‌ترین طرح‌های سازمان جوانان و کاربینی را کار عملیاتی طرح دادرس عنوان کرد.

به گزارش فردای همدان، مریم پاک بین با ذکر این مطلب که آموزش، تربیت و آگاه سازی دانش‌آموزان و خانواده آنان در چرخه مدیریت بحران از اهمیت ویژه ای برخودار است خاطرنشان کرد افتتاحیه این برنامه با همکاری معاونت امداد ونجات این جمعیت و اداره کل آموزش وپرورش استان درمحل پایگاه پشتیبانی و مجتمع رفاهی هلال احمر استان برگزار شد.
وی افزود: پس از آموزش کاربینی طرح ملی دادرس، عینی سازی وارائه اطلاعات از طریق بصری وکسب تجربه در فضای شبیه‌سازی شده در فراگیری بیشتر دانش آموزان وتعمیق داشته های تئوری آنان بسیار موثرخواهد بود.
معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان، طرح دادرس را یکی از کاربردی‌ترین طرح‌های سازمان جوانان دانست وا ظهار داشت: کاربینی، تکمیل‌کننده آموزش‌های میدانی در مدارس است که پیش‌بینی می‌شود با همکاری معاونت های جوانان و امداد ونجات هلال احمراستان وهماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش، اجرای این طرح تا مهرماه سال‌جاری در بیش از 200 کانون دانش‌آموزی هلال احمر اجرا گردد.
وی با تاکید بر اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان افزود: در طرح کاربینی دادرس دانش‌آموزان ضمن غنی سازی اوقات فراغت و بازدید از تجهیزات آمبولانس وتیم آنست جمعیت، در ایستگاه‌های پانسمان وبانداژ، احیاء قلبی-ریوی، چادرزنی و اطفاء حریق آنچه را که فراگرفته اند را به صورت عملی تمرین نمایند.
پاک بین یادآور شد. در طرح کاربینی میدانی عملیاتی برنامه ملی دادرس، دانش‌آموزان با ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی و CPR، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و سوختگی، اسکان اضطراری و کار میدانی یا عملیاتی آشنا می‌شوند.
لازم به ذکر است سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور با اجرای برنامه ملی دادرس در تلاش است تا در بین دانش آموزان نشاط اجتماعی را تقویت کند و آثار ناشی از سوانح و حوادث را کاهش دهد.