یاد شهدا در یادمان بوالحسن/یادواره شهید پورش همدانی برگزار شد

یادواره شهید حاج عباس پورش همدانی همزمان با سالروز شهادتش در یادمان شهدای بوالحسن در شهرستان بانه استان کردستان با خانواده شهدای جهاد سازندگی، خبرنگاران همدانی و جمعی از مردم استان‌کردستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فردای همدان؛ از سمت شهرستان بانه به سمت یادمان شهدای بوالحسن که از جاده ای سبز و زیبا که می گذاری به یادمان شهدای بوالحسن با منطقه‌ای چشم نواز میرسی، منطقه‌ای که به خاطر روستای بوالحسن به این اسم، نامگذاری شده است.
یادمان شهدای بوالحسن در راستای گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار و ۴۰۰ شهید این منطقه در جنگ با منافقین و جنگ با دشمن بعثی ایجاد شده است.
اردیبهشت فصل زیبایی های طبیعیت در منطقه بوالحسن و به خصوص از بالای ارتفاعات یادمان بوالحسن مثل دیگر نقاط کشور خودنمایی می‌کرد، اما با سرمای شدید و استخوان سوزی داشت.
منطقه بوالحسن با وجود زیبایی بینظیر و طبیعت بکر و دست نخورده اش در دل خود خاطرات زیادی از رشادت مردی کسانی دارد که در راه دفاع از اسلام و وطن از هیچ کوششی دریغ نکردند و با در راه رضای خدا از جان خود گذشتند.
هر وجب از خاک بوالحسن قدمگاه رزمندگانی است که در راه وطن دست از جان شستند تا کشور از گزند دشمن در امان بماند؛ خاک بوالحسن دلاور مردی دلیر مردان زیادی را در سرمای استخوان سوز دیده است.
شهید عباس پورش همدانی یکی از دلیر مردانی و فرماندهان همدانی جهاد سازندگی بود که در منطقه شیخ محمد عراق به شهادت رسید و منطقه بوالحسن نزدیک ترین منطقه به محل شهادت ایشان است؛ که این شهید بزرگوار امسال به عنوان شهید شاخص راهیان نور برگزیده شد و همزمان با سالروز شهادت شهید پورش همدانی یادواره‌ای در یادمان شهدای بوالحسن برگزار شد.
یادواره شهید حاج عباس پورش همدانی در روز جمعه ۲۳ اردیبهشت در محل شهادت این شهید بزرگوار برگزار شد؛ مراسم یادواره‌پس صرف صبحانه‌ای که از سوی خانواده یک شهید همدانی تدارک دیده شد، آغاز شد.
مراسم پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی در حالی که سالن برگزاری مراسم مزین به عکس شهدا شده بود، شروع شد و در ابتدا بیانیه ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی قرائت شد؛ در بخشی از این بیانیه چنین آمده بود که د مکتب اسلام دری از درهای بهشت به نام جهاد مزین است، در عصر حاضر مردمانی از جنس نور جان خویش را در طبق اخلاص ‌گرفتند، جهاد سازندگی به عنوان یکی از ارکان سه گانه دفاع مقدس نقشی بی بدیل در نصرت رزمندان داشت، جهاد سازندگی از سوی امام خمینی (ره) به نام سنگر سازان بی سنگر نامگذاری شدند، شهید پورش همدانی فرمانده یکی از هزاران جهاد گری بود که ایثار و حماسه آفرینی هایش برگ‌زرینی در دفتر انقلاب ثبت کرد.
در پایان این بیانیه آمده بود که ضمن ادای احترام به این شهید عباس پورش همدانی، یاد و خاطره ۳۳۹۶ شهید جهاد گر را گرامی می داریم.
در ادامه نامه شهید عباس پورش همدانی که چند ماه پیش از شهادت به مادر گرامیشان نوشته بود،خواتده شد.
حجت الاسلام طباطبایی نسب مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از حضور مردم در این یادواره تشکر کرد و ادامه داد: حضور مردم باعث استحکام نظام است و یاد شهدا پر رنگ تر شود.
وی با اشاره به اینکه شیعه و سنی فرقی ندارند و همه در یک نقطه پاس داشت شهید، شهادت و شهدا مشترک هستیم، افزود: همه در موضوع شهید و شهادت همه اتفاق نظر دارند.
حجت الاسلام طباطبایی در ادامه سلام آقای ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی را ابلاغ کرد و با اشاره به اینکه در نقطه به نقطه این مناطق خون شهدای ما ریخته شده است، افزود: یادمان شهدا مظهر عشق و دلدادگی ما است و اینجا محل استجابت دعاست.
وی یاد و خاطره مادر شهید عباس پورش همدانی را گرامیداشت و با اشاره به اینکه ماموریت مکتب توحید، اسلام و پیامبر اسلام مقابله با فرهنگ های فاسد و باطل بوده است، بیان کرد: دشمن از فرهنگ ایثار و شهادت می ترسد و چه زن و چه مرد همه می توانیم تاثیر گذار باشیم.
در پایان یاد و خاطره شهید ابوترابی گرامی داشته شد و حجت الاسلام طباطبایی به بیان خاطراتی از این شهید پرداخت و روضه حضرت عباس و حضرت علی اکبر خواند.
خبرنگار: اکرم محمدی