مصرف 12 میلیون لیتری بنزین در همدان در تعطیلات عید فطر

مدیر شركت پخش فرآورده هاي نفتي منطقه همدان از ثبت ركوردي ديگر در مصرف فرآورده بنزين موتور در استان همدان در طول ايام تعطيلات عيد سعيد فطر خبر داد.

به گزارش فردای همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: با توجه به كاهش محدوديت هاي كرونايي و افزايش سفرهاي هموطنان،افزايش مصرف سوخت در هفته منتهي به تعطيلات عيد فطر پيش بيني شده و با همت مسئولين نواحي و كاركنان انبارهاي نفت استان، سوخت موردنياز بدون وقفه تأمين و توزيع شد.

وي ادامه داد: امسال و در بازه زماني 7روزه (10 تا 16 ارديبهشت)قبل و بعد تعطيلات عيد فطر با افزايش 4 ميليون ليتر مصرف بيشتر،شاهد رشد 47درصدي مصرف بنزين در مجموع مركز و شهرستان هاي ده‌گانه استان همدان در مقايسه با همين مدت(18 تا 24 ارديبهشت) در سال 1400 بوديم.

وی با بيان اينكه منطقه براي مواجهه با مصرف ناگهاني بنزين آماده بود، افزود: با بررسي داده هاي آماري، مصرف كل بنزين در بازه زماني بالا در منطقه،12 ميليون و 680 هزار ليتر بوده كه ميزان رشد مصرف در شهرستانهاي تابعه از 37 درصد تا 59 متغير بوده است.

وی تصريح كرد: با توجه به استقرار استان همدان در مسيرهاي مواصلاتي و عبور و مرور جاده اي از شمال و مركز به جنوب و غرب كشور، اين منطقه در زمره مناطق مهم بوده وذخيره سازي مطمئن، حمل و نقل ايمن و پايداري سوخت رساني در اين جغرافيا از ميهن اسلامي از حساسيت بالايي برخوردار است.

روستايي اظهار داشت:در هفته اي كه گذشت 422 هزار و 567 دستگاه خودرواز خدمات سوخت رساني101 باب جايگاه عرضه كننده سوخت مايع در اين منطقه استفاده كردند كه در قياس با تعطيلات عيد فطر سال گذشته، 136 هزار دستگاه بيشتر است.

وي يادآور شد: بيشترين ميزان مصرف بنزين در 7 روز اشاره شده به ناحيه مركزي (همدان و فامنين) با 6 ميليون ليتر و كمترين آن به ناحيه تويسركان با 517 هزار ليتر مصرف اختصاص دارد.