پیش بینی ۸۲۵ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در استان

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان این پایگاهها در مکان‌های اقامه نماز عید فطر، میادین اصلی شهر، دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری آماده جمع‌آوری فطریه خواهد بود.

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمدرسول شیخی‌زاده با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان همدان، زیرساخت‌های الکترونیکی جمع‌آوری زکات فطره را فراهم کرده است افزود:شهروندان می‌توانند به راحتی، کد #۵۰۸۱۸۸۷۷* را با تلفن‌های همراه خود شماره‌گیری کرده و فطریه خود را پرداخت کنند.
همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۶۱۴۵۶ ویژه پرداخت فطریه عام برای پرداخت غیرحضوری فطریه پیش بینی شده تا مردم به راحتی بتوانند فطریه خود را پرداخت کنند.
وی با اشاره به پیش بینی اقامه نماز عید فطر در نقاط مشخص شده از سوی ستاد برگزاری نماز عید فطر افزود: در این مکان‌ها صندوق‌های جمع‌آوری فطریه با آرم و نشان «شورای زکات استان» مستقر خواهد بود و در همه این پایگاه‌ها دستگاه کارتخوان نیز برای دریافت فطریه در اختیار نمازگزاران قرار داده خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد استان همدان کفت: مقدار زکات فطره برای هر نفر بر اساس سه کیلوگرم از قوت غالب و نظر مراجع تقلید از مبلغ ۴۰ هزار تومان تا ۲۲۵ هزار تومان تعیین شده است.
وی با تشریح حساسیت این نهاد به رعایت اصول و موازین شرعی دریافت و هزینه فطریه ادامه داد: زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان، به حساب نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد.
وی تاکید کرد: انتشار هرگونه شماره حساب بانکی غیر از شماره حساب شورای زکات در فضای مجازی ممنوع بوده و همانند سال‌های قبل، توسط مراجع قضایی با متخلفان برخورد خواهد شد هر چند مراکز خیریه نیز با هماهنگی دبیرخانه شورای زکات نسبت به دریافت فطریه مجاز خواهند بود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان تصریح کرد: بر اساس مصوبات شورای زکات استان مقرر شد جمع‌آوری زکات فطره توسط صندوق‌هایی که به صورت متفرقه و خارج از چارچوب شورای زکات استان همدان نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام کنند، توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری شوند.