مشارکت آب منطقه‌ای همدان در آماده‌سازی اردوگاه شهید باکری خرمشهر

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه این شرکت در مسیر آماده سازی اردوگاه شهید باکری خرمشهر است، گفت: هم اکنون این شرکت به منظور آماده سازی موقعیت شهید همدانی اردوگاه شهید باکری خرمشهر وارد کار شد.

به گزارش فردای همدان، محمد ضروری با بیان اینکه دستگاه های اجرایی هر یک وظایفی در خصوص آماده سازی اردوگاه شهید باکری عهده دار هستند، افزود: تا دهم اسفندماه سال جاری خاکریزی به طول ۳۰۰ متر بر روی راه دسترسی کانال به ارتفاع حدود یک متر توسط بیل و کمپرسی استیجاری برای جلوگیری از ورود آب به اردوگاه در زمان طغیان و بالا آمدن آب کانال به انجام رسیده است.
وی همچنین تصریح کرد: لایروبی و تعریض کانال انحرافی ایجاد شده با دبی خروجی به میزان ۴۰۰لیتر در ثانیه برای تخلیه آب از منطقه اردوگاه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه می‌توان برشمرد.
سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی با مهندسی رودخانه‌های شرکت آب و برق خوزستان کانال مجاور اردوگاه شهید باکری که از شبکه رودخانه کارون منشعب شده برای بهره برداری کشاورزان پایین دست به صورت موقت بسته شده تا سطح آب قدری پایین آمده و با ایجاد نهری در انتهای اردوگاه توسط بیل مکانیکی با دبی ۲۰۰ لیتر در ثانیه به صورت ثقلی درحال انتقال به کانال مجاور است.
ضروری خاطرنشان کرد: همچنین دیواره سرتاسری به طول ۳۰۰متر در حاشیه کانال برای جلوگیری از ورود آب احتمالی به داخل مجموعه بر اثربارندگی یا افزایش دبی کانال احداث شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با خروج آب از طریق نهر احداث شده به مدت ۱۸ ساعت آب تجمع یافته در محوطه سازی ها فروکش کرده است، اظهار کرد: این وضعیت هم اکنون، آماده زیرساخت و بتن ریزی است.