هوای همدان در وضعیت ناسالم

مسئول برنامه بهداشت هوا معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: وضعیت شاخص کیفیت هوا در حالت ناسالم قرار گرفته است.

به گزارش فردای همدان، مهدی خدابخشی افزود: توصیه می شود تا حد امکان سالمندان، کودکان، خانم های باردار و بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی در منزل بمانند.

وی تأکید کرد: امروز ۱۴ اسفندماه همچنان گرد و غبار داریم، اما از شدت گردو غبار نسبت به ۱۳ اسفندماه کاهش یافته است.

مسئول برنامه بهداشت هوا معاونت بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در روز ۱۳ اسفندماه در وضعیت خطرناک قرار گرفتیم و پیش بینی می شود، امروز ۱۴ اسفندماه نیز از نظر شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم باشیم و ممکن است بارش های امروز شاخص های کیفیت هوا را تغییر دهد. خدابخشی افزود: بر اساس نتایج آماری ایستگاه های پایش، کیفیت هوای شهر همدان در وضعیت ۱۰ بر روی ۹۰۸ قرار گرفت که این وضعیت خطرناک بود، اما پیش بینی می شود امروز از این شدت امروز کاسته شود.

وی گفت: سرعت وزش باد بر شدت این وضعیت اضافه کرد و گرد و غبار از روز های گذشته پیش بینی شده بود، اما شدت آن تا این حد دور از انتظار بود.

این مسئول تأکید کرد: ورزشکاران بهتر است امروز را در منزل بمانند، زیرا که ورزش باید در هوای پاک انجام شود و با توجه به اینکه کیفیت شاخص هوا در وضعیت ناسالم قرار دارد، بهتر است امروز در منزل ورزش کنند. خدابخشی گفت: همدان در روز ۱۳ اسفند ماه در حالت بحرانی و وخیم قرار گرفت و خوشبختانه از شدت آن کاسته شده است.