پیشگام ۲” بستری برای کنشگران میدانی در استان همدان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در رویداد پیشگام دو به دنبال کنشگران میدانی در استان می‌رویم، گفت: در رویداد ‌پیشگام یک معضلات شناسایی و موانع کشف شده را با راهنمایی مربیان به مسئله تبدیل و راهکار عملی برای آن پیشنهاد می‌دادند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان  با بیان اینکه در رویداد پیشگام  دو به دنبال کنشگران میدانی در استان می‌رویم، گفت: در رویداد ‌پیشگام یک معضلات شناسایی و موانع کشف شده را با راهنمایی مربیان به مسئله تبدیل و راهکار عملی برای آن پیشنهاد می‌دادند.

به گزارش پایگاه خبری فردای همدان ،حجت الاسلام محمدهادی نظیری چهارشنبه ۶  بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از آموزه‌های شریعت اسلام ساخت جامعه و تکامل آن به وسیله مردم و با ایفای نقش آنان است، اظهار کرد: انبیا همواره هدایت بخش‌ بوده‌اند و یکی از راهبردهای مهم و اساسی در فضای ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی راهبردی سازی مردمی است.

وی با بیان اینکه نقش مردم در بستر حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل است و بر این اساس مردم باید جامعه را هدایت کنند، افزود: در طول حیات انقلاب اسلامی به دلیل بی توجهی یا عدم توجه برخی از دولت‌ها به این امر مهم سیاستی اتخاذ شد که این موضوع اساسی در معرض خطر قرار گرفت و ‌نقش آفرینی مردم را در فضای جامعه کمرنگ کرد به عنوان مثال جهاد سازندگی که مردمی و جهادی بود به وزارتخانه تبدیل و از هویت خود خارج شد.

نظیری با اشاره به اینکه تکیه به توان و فکر و اندیشه مردم برای حل مسائل کشور مورد تاکید رهبری است، اظهار کرد: ایشان از دولت سیزدهم نیز این موضوع را مطالبه کردند، بنابراین دولت فقط پشتیبان است و در این راستا در سازمان تبلیغات اسلامی هم برنامه راهبردی با عنوان مردمی سازی عنوان شد تا کار را به مردم واگذار کنیم.  

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان مطرح کرد: یکی از اقدامات خوب مجموعه گام برگزاری رویداد پیشگام یک بود و همدان اولین استانی بود که سال گذشته این برنامه را اجرا کرد، در این رویداد ‌معضلات شناسایی و موانع کشف شده را با راهنمایی مربیان به مسئله تبدیل و راهکار عملی برای آن پیشنهاد می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه رویداد پیشگام دو نیز در ادامه رویداد سال گذشته در هفته پایانی بهمن ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: وجه تفاوت رویداد سال گذشته و امسال این است که در پیشگام یک فراخوان برای جوانان مستعد داده شد که در رابطه با مسئله‌های مهم استان فعالیت کنند، در پیشگام دو جمعیت‌های نخبگان دانشجویی و غیر دانشجویی سکان‌دار برگزاری برنامه‌اند و در این رویداد به دنبال کنشگران میدانی در استان می‌رویم.

نظیری تصریح کرد: یکی از مهمترین امتیازات پیشگام مربیانی است که تجربه موفق میدانی حل مسئله را دارند، علاوه بر این از جمله نقاط مثبت این برنامه شناسایی معضلات استانی و منطقه‌ای است و این تیم‌ها می‌توانند به کمک مسئولان رفته و راه حل‌هایی را پیشنهاد دهند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: به عنوان مثال طرح جامع شهری و حوزه مسکن در همدان معضلاتی جدی هستند و مسئولان می‌توانند در راستای سهولت در حل این مشکلات از رویداد پیشگام بهره ببرند.