تالاب آق‌گل در شرایط خوبی به سر می‌برد

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: احیای تالاب آق گل که از سال 88 وارد مرحله بحرانی شده بود و در سال 94 احیا و فعال شده و هم اکنون در شرایط خوبی به سر می برد از جمله اقدامات است.       به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، محمدرضا محمدی در نشست خبری در […]

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: احیای تالاب آق گل که از سال 88 وارد مرحله بحرانی شده بود و در سال 94 احیا و فعال شده و هم اکنون در شرایط خوبی به سر می برد از جمله اقدامات است.

 

 

 

به گزارش خبرنگار “فردای همدان”، محمدرضا محمدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات حوزه توسعه و معاونت منابع اظهار داشت: بهبود وضعیت معیشتی محیط بانان از جمله اقدامات در این راستا بوده است.

مدیرکل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه بهبود زیر ساخت های پاسگاه‌ها و گاز رسانی به سه پاسگاه انجام شده است و در حال حاضر فقط یکی از پاسگا‌ها ازگازرسانی برخوردار نیستند، عنوان کرد: از دیگر اقدامات بهبود زیر ساخت های پاسگاه ها، افزایش دریافتی محیط بانان، تامین تجهیزات جدید و روز آمد همچون هلی کم برای به حداقل رساندن زحمت پیمایش محیط بانان است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار بیمه تکمیلی برای محیط بانانی که در مناطق فعالیت می کنند در نظر گرفته شده است، افزود: از دیگر اقداماتی که  در حوزه  توسعه و معاونت منابع در نظر گرفته شده است مقدمات اشتغال 12 نخبه دانشگاهی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر با هدف ارتقای توان تخصصی مجموعه است.

محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه در حوزه معاونت طبیعی اقداماتی صورت گرفته است، گفت:  احیای تالاب آق گل که از سال 88 وارد مرحله بحرانی شده بود و در سال 94 احیا و فعال شده و هم اکنون در شرایط خوبی به سر می برد از جمله اقدامات است.

مدیرکل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه تصحیح جانمایی و تغییر مکان استقرار سه ایستگاه از پنج ایستگاه پایش آلودگی هوا در سطح استان همدان انجام شده است، ابراز کرد: اقدامات لازم به منظور ارتقای منطقه حفاطت شده خانگرمز به عنوان اولین پناهگاه حیات وحش استان همدان انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های سازمان های مردم نهاد در استان همدان با جلب مشارکت دستگاهای دولتی از طریق انعقاد4 تفاهم نامه با ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و سازمان نظام مهندسی استان همدان  صورت گرفته است.