خدمات شهری و فضای سبز لازمه ایجاد شهر پایدار

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به اهمیت و ضرورت خدمات شهری و بروز معضلات و مسائل در صورت عدم توجه به این مهم، اظهار کرد: مهاجرت از روستاها به شهرها پیامدهایی به دنبال داشته و اهمیت بحث خدمات شهری را دو چندان کرده است.

به گزارش فردای همدان، علی‌اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای شهر با بیان اینکه اجتماع بزرگ‌تر از گروه‌های ناهمگون، ضرورت ارائه خدمات شهری را به دنبال داشته است، گفت: با اشغال فضای شهرها و احداث خانه در این مناطق توسط مردم، تولید زباله و پسماند افزایش یافته و باید مجموعه‌هایی برای مدیریت پسماند و زباله شکل می‌گرفت.
نظری بیان کرد: مدیریت پسماند محور اصلی محیط زیست بوده و شهرداری‌ها طبق ضوابط و قوانین، این مهم را به عهده گرفتند که نادیده گرفته شدن و یا اهمال در آن، سکونتگاه‌های بشری را با مشکلات و مسائل عدیده‌ای مواجه می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه خدمات شهری و فضای سبز لازمه ایجاد شهر پایدار است، افزود: مردم در اجتماع نیازمند بهداشت، فضای سبز و مجموعه‌های عمومی هستند و یکی از لازمه‌های تحقق نظم و هارمونی، بررسی و ایجاد هارمونی توسط شهرداری‌ها از نظر تخصصی، زیبایی‌شناسی و محیطی در شهر است.
وی ایجاد نظم و هارمونی در شهر را موجب داشتن یک شهر امن، ایمن و پایدار دانست و تصریح کرد: شهر ایمن با فراهم کردن مجهزترین و بهترین امکانات، شکل می‌گیرد.
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان ابراز امیدواری کرد: با حرکت‌های خوب شهرداری برای رفع مشکلات زیست محیطی، شهر به تجهیزات و امکانات، مجهز شود.
نظری در پایان سخنانش خواستار ایجاد فضای سبز در سایت دفن زباله و نخاله شهر همدان شد و گفت: با کشت مضاعف درختان و گیاهان در این مناطق، مشکلات آلودگی حاصل از دفن زباله و نخاله تا حدودی رفع خواهد شد.

  • سعید نظری: سود اصلی طلای کثیف همدان به جیب مافیا می‌رود

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان نیسز در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع پسماند و لزوم تفکیک از مبداء، اظهار کرد: مردم باید تکلیف خود را در این موضوع بدانند و در این خصوص اطلاع‌رسانی کافی انجام شود.
سعید نظری با بیان اینکه از ۱۰درصد زباله قابل بازیافت در سطح شهر، هشت درصد آن نصیب زباله‌گردها و ۲درصد باقی‌مانده عاید شهرداری می‌شود، گفت: اکنون سود اصلی حاصل از زباله‌های با ارزش به عنوان فرصت طلای کثیف به جیب یک یا چند مافیا می‌رود.
نایب رییس شورای شهر همدان بیان کرد: در برخی کشورها از ۱۰۰درصد زباله استفاده کرده و سودآوری حاصل می‌کنند.
نظری خواستار اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء شد و افزود: در این صورت بازیافت برای سرمایه‌گذار مقرون به صرفه خواهد بود.