پذیرش نسخ کاغذی در مراکز درمانی همدان ممنوع شد

دبیر سازمان‌های بیمه‌گر استان همدان با اعلام اینکه پذیرش بیمه ای نسخ کاغذی از بیستم آذر در مراکز درمانی استان امکان پذیر نمی باشد گفت: تجویز هرگونه نسخه غیرالکترونیک از بیستم آذر ماه بر خلاف ضوابط قانون بودجه سالجاری کشور می باشد.

به گزارش فردای همدان، دکتر سعید فرجی افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه و بودجه سال۱۴۰۰ سازمان‌های بیمه‌گر ملزم به اجرای نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی هستند که این برنامه با جدیت در حال اجرا و پیگیری است.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان توضیح داد: تمام موسسات اعم از دولتی، خصوصی و خیریه در سطح استان ملزم به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک بوده و باید نسخ را به صورت الکترونیکی تجویز نموده و از این امر تخطی نکنند.
وی گفت: پزشکان می‌توانند با استفاده از سامانه های الکترونیک سازمان‌های بیمه‌گر اقدام به نسخه نویسی الکترونیکی کرده و خدمات را به صورت الکترونیکی ارایه کنند.
دکتر فرجی با بیان اینکه از طریق نسخه نویسی الکترونیکی سازمان های بیمه‌گر امکان پرداخت به روزتر مطالبات را خواهند داشت خاطرنشان کرد: بعد از استقرار کامل نسخ الکترونیک شاهد فواید بسیار آن خواهیم بود که فقط یک مورد از این فواید پرونده الکترونیک سلامت شهروندان است. پرونده الکترونیک سلامت از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی جلوگیری خواهد کرد. با استقرار سیستم ارجاع و تکمیل ارائه خدمات الکترونیک ، بیمه شده با کمترین هزینه به بالاترین سطح از خدمات سلامت دسترسی خواهد داشت و از دیگر فواید نسخه نویسی الکترونیکی مدیریت و ساماندهی هزینه های سلامت در سطح کشور و کاهش استفاده از کاغذ و مدیریت سبز خواهد بود.
مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار کرد: در همین رابطه آموزشهای لازم به کلیه پزشکان استان به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه شده است.