ارسال ۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رییس بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، از پایان مهلت شرکت در سه بخش از بخش‌های مختلف جشنواره خبر داد و گفت: ۸۰ اثر در این سه بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گزارش فردای همدان، احمدرضا احسانی با بیان اینکه فراخوان بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در قالب ۱۲ بخش در مهرماه منتشر شد، اظهار کرد: مسابقه تئاتر خردسال، مسابقه تئاتر کودک، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه خیمه‌شب‌بازی، نقالی- پرده خوانی، تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان (تا ۱۸ سال)، تئاتر فراگیر (همراه افراد با نیازهای ویژه)، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه نویسی، پژوهش، آثار میهمان و کارگاه‌های آموزشی و نشست های تخصصی، بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس فراخوان منتشر شده مهلت شرکت در بخش تئاتر با اجرای کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال، تا ۱۶ آذر ماه اعلام شده بود، خاطرنشان کرد: در این بخش ۳۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که بعد از ارزیابی، آثار راه یافته به صورت غیر رقابتی در جشنواره اجرا خواهند شد.
احسانی در خصوص بخش تئاتر فراگیر هم توضیح داد: ستاد برگزاری جشنواره با هدف افزایش مشارکت هنرمندان با نیازهای خاص در تولید و عرضه آثار نمایشی، اقدام به برگزاری این بخش کرده است. این بخش ویژه آثار نمایشی است که حداقل دو سوم افراد روی صحنه، هنرمندان با نیازهای خاص از جمله دارای محدودیت جسمی، حرکتی، ذهنی، اوتیسم و … باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه این بخش هم به صورت غیر رقابتی با حضور حداکثر سه گروه نمایشی برگزار خواهد شد؛ گفت: تا ۱۶ آذرماه که آخرین مهلت شرکت در بخش فراگیر اعلام شده بود، هشت اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.
وی با تاکید بر اینکه مهلت شرکت هنرمندان در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی هم ۱۶ آذرماه به پایان رسید، اظهار کرد: در این بخش ۴۲ اثر در دو مرحله با هدف دستیابی به نمایشنامه های با کیفیت، به رقابت می پردازند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان آخرین مهلت انجام فرایند ثبت تقاضا در بخش مسابقه‌های تئاتر خردسال، خیمه شب بازی و نقالی – پرده خوانی را ۲۳ آذر ماه اعلام کرد و گفت: هنرمندان می‌توانند برای شرکت در بخش‌های مسابقه تئاتر کودک، نوجوان و خیابانی تا ۳۰ آذر ماه اقدام نمایند.
بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اسفندماه ۱۴۰۰ به دبیری امیر مشهدی عباس در این شهر برگزار می شود.