برگزاری آیین نکوداشت روز پرستار و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر همدان

با حضور علی سنجربگی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان، حجت الاسلام محسن ثابتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و صلح میرزایی معاون داوطلبان این جمعیت و دکتر نظری نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان و مهندس خانجانی نماینده شهردار همدان از داوطلبان برتر جمعیت هلال احمر این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش فردای همدان، علی سنجربگی در این آئین، ضمن تبریک روز جهانی داوطلب و پاسداشت مقام پرستار خاطرنشان کرد: پاسداشت مقام پرستار، پاسداشت ارزش‌های والای انسانی همچون مهرورزی و بشردوستی است چرا که پرستاران، لباس سفید خدمتی مافوق‌بشری را به تن کرده‌اند و در پرتو خورشید ایمان، مرهمی بر دردهای بیماران هستند

وی افزد: روز میلاد بانوی مهر و وفا، پرستار زخم هاي به خون نشسته‌ی صحرای کربلا، حضرت زینب کبری(س) به نام «روز پرستار» نامگذاری شده تا اهمیت تکریم این مدافعان سلامت را به همگان گوشزد کند.

علی سنجربگی با اشاره به اینکه اعضای داوطلب در بحث پیشگیری و کاهش اثرات مخرب ویروس منحوس کرونا، نقش ارزشمند و مثمرالثمر داشته اند، یادآور شد: از آغاز شیوع ویروس کرونا اعضای داوطلب و خیرین جمعیت هلال احمر استان وارد عمل شده و در چادرهای غربالگری، تهیه بسته های معیشتی، خرید و اهداء کپسولهای اکسیژن و دستگاههای اکسیژن ساز وجمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی نقش بسزایی ایفا نمودند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محسن ثابتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان همدان با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب( س) و روز جهانی داوطلب، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عرصه سلامت و تقدیر از خدمات فداکارانه مدافعان سلامت، از همکاری و همیاری خیرین و داوطلبان توانمند حوزه داوطلبان، جهت کمک به محرومین و افراد کم بضاعت شهر همدان تشکر و قدردانی نمود.

حجت الاسلام والمسلمین محسن ثابتی افزود: پرستاری حرفه‌ای است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب ترکیبى از رحمت، عطوفت، مهربانى و مراقبت درکنار دانش، معرفت، تجربه و مهارت بوده و پرستاران با اشارتی زینب‌گونه، الگوهای کاملی از صبر، عشق و ایثار هستند.

در ادامه دکتر نظری نایب‌رئیسی شورای شهر همدان از این‌که با لباس فرم جمعیت هلال‌احمر در بین داوطلبان حاضر می‌شد ابراز خرسندی نمود و خاطرنشان کرد: برای بنده افتخار است که جزء داوطلبان جمعیت هلال‌احمر باشم و به‌عنوان یک پزشک اعلام آمادگی می‌کنم هر موقع به خدمات بنده نیاز باشد آماده همکاری باجمعیت هلال‌احمر هستم.
وی با اشاره با راهکارهای تبین شده در گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: بفرموده مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب به دستان داوطلبان رقم می خورد و قدم های بزرگی دراین مسیر توسط داوطلبان برداشته می‌شود.
دکتر نظری افزود داوطلبان جمعیت هلال‌احمر جان و مال خویش را به خطر می اندازند تا جان و مال هموطنان همنوعان خود را نجات دهند و در این راه از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنند

گفتنی است؛ در این آیین نکوداشت از پرستاران، داوطلبان و خیرین برتر جمعیت هلال احمر شهرستان عمران تقدیر و تجلیل به عمل آمد و هدایایی به رسم یادبود اهداء گردید.