استاندار همدان عضو داوطلب جمعیت هلال احمراین استان شد

علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان ضمن گرامیداشت14آذر(5 دسامبر) روز جهانی داوطلب ، با پوشیدن لباس داوطلبی، عضو داوطلب و افتخاری جمعیت هلال احمر شد.

به گزارش فردای همدان، در این دیدارعلی سنجربگی مدیرعامل این جمعیت ضمن گرامیداشت14آذر(5 دسامبر) روز جهانی داوطلب با اشاره به ضرورت آموزش خود امدادی به اقشار مختلف مردم و تاثیرگذاری دوره‌های آموزشی خود امدادی در جامعه، و ذکر این مطلب که مردم با یادگرفتن مهارت‌های خود امدادی می‌توانند در مواقع بحرانی در نجات جان خود و اطرافیان مثمرثمر واقع شوند، گزارشی از فعالیت ها واقدامات جمعیت هلال احمر استان در نیمه نخست سال جاری را ارائه کرد .
وی با شاره به نقش موثر و بسزای داوطلبان جمعیت هلال احمراستان در خدمت رسانی به مردم خاطرنشان کرد، از ابتدای سال 1400 تاکنون باهمت داوطلبان خیّر و نیکوکار هلال احمر استان اقدامات بسیار ارزشمندی از جمله توزیع بسته های معیشتی در مناطق کم برخوردار ، مساعدت های درمانی به مددجویان ، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده ، اجرای طرح نذر آب در استان سیستان وبلوچستان و معاینه ودرمان بیش از 2هزار نفر از اهالی این منطقه و … در حوزه معاونت داوطلبان صورت گرفته است..
سنجربگی هدف تشکیلاتی سازمان داوطلبان را جذب، سازماندهی ، انسجام فعاليت ها و خدمات داوطلبانه در راستای حمايت از آسيب ديدگان حوادث و سوانح مختلف و نيز نيازمندان و اقشار آسيب پذير با بهره گيري از توان و مساعدت افراد و اقشار توانمند جامعه عنوان کرد و افزود : جمعیت هلال احمر استان همدان با ایجاد بانک امانات تجهیزات پزشکی که با همت خیّرین این استان راه اندازی شده ، گام مهمی در راستای اهداف والای این جمعیت وخدمت به بیماران کرونایی و کم بضاعت برداشته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان اضافه کرد داوطلبان هلال احمر استان همدان در پیشگیری از ویروس کرونا، تسکین آلام بیماران کرونایی و پاسداشت خدمات کادر درمان، پزشکان و پرستاران و…. پای کار آمدند و در این راه هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند تااصول هفتگانه جمعیت هلال احمر(بی غرضی ، بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی را به معنای واقعی آنها عملی سازند.

در ادامه علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در اين ديدار ضمن تبریک 14آذر(5 دسامبر) روز جهانی داوطلب، با اشاره به فعاليت پراهميت و عام المنفعه جمعيت هلال احمر گفت جمعیت هلال احمر در اتفاقات و حوادث رخ داده در گذشته از جمله زلزله‌ها، سیل، طوفان و … نقش به سزایی در کمک رسانی و امداد به نیازمندان داشته و فعالیت‌های گسترده و مفید جمعیت هلال احمر در طی بروز حوادث در زمینه کاهش اثرات بلای طبیعی موثر بوده است.
وی تصریح کرد: این یک افتخار است که یک انسان عضو داوطلب جمعیت هلال ‌احمرباشد واقدامات بشردوستانه وعام المنفعه انجام دهد واعضای جمعیت هلال احمر عاشقانه و داوطلبانه برای نجات مردم تلاش می‌کنند به همنوعان کمک نموده وبا حسی بشر دوستانه به انسان ها و مخلوقات خدا کمک نمایند.
وي با مهم دانستن تجهيز هلال احمر خاطر نشان کرد داشتن نیروی انسانی ، تجهیزات و امکانات مناسب باعث می شود اقدامات جمعیت هلال احمر به بهترین نحو انجام گیرد و اینجانب با اعلام حمایت از اهداف و فعالیت های هلال احمر در ارائه خدمات بشردوستانه برای تجهیز شدن این سازمان مردمی از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد .
قاسمی فرزادبا ذکر این مطلب که عملكرد جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات جاده ای و حوادث خوب بوده است درزمینه آشیانه بالگرد و زمین پایگاه پشتیبانی غرب کشور ومراسم نکوداشت استاد هادی غروی قول مساعدت داد.
در پایان این مراسم علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان و مهدی باب الحوائجی معاون امنیتی و سیاسی استاندار با پوشیدن لباس داوطلبی ، به عضویت جمعيت هلال احمر استان همدان درآمدند.