هیئت نابینایان و کم‌بینایان در شهرستان‌های همدان تشکیل شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، گفت: هیئت نابینایان و کم‌بینایان در شهرستان‌های استان همدان فعال شوند.

به گزارش فردای همدان، حمید سیفی در نشست تخصصی با رئیس هیئت نابینایان و کم‌بینایان استان همدان که با حضور تنی چند از ارکان، مربیان و ورزشکاران این رشته برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه استان همدان یکی از استان‌های توانمند در زمینه‌های مختلف ورزشی است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون نسبت به پویایی هرچه بیشتر آن اهتمام ویژه داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید از هر فرصتی برای توسعه همگانی، قهرمانی و زیرساخت‌های ورزشی خصوصاً ورزش نابینایان و کم‌بینایان استفاده کرد، گفت: طی یک سال گذشته به سبب ایجاد ساختار و همچنین دسته و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا بخش قابل‌توجهی از انرژی ما را گرفت.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه جلسات تخصصی برای بهبود کیفیت فعالیت‌ها و رفع نقاط ضعف و همچنین تقویت نقاط قوت است، گفت: آیین‌نامه فعالیت هیئت‌های ورزشی سند جامعی برای هیئت‌های ورزشی است.
وی با اشاره به اینکه ورزشکاران ما در هیئت جانبازان و معلولین نیازمند توجه ویژه‌تری است، گفت: جلسات تخصصی هیئت‌ها باید با دستورات مشخص و پیگیری لازم اجرا شود.
سیفی با بیان اینکه دفتر فنی به همراه سایر کارشناسان باید بازدید دوره‌ای از اماکن ورزشی داشته باشند، گفت: باید در همه رشته‌های ورزشی شرایط را برای حضور همه فراهم کنیم.
وی با اشاره به برگزاری مزایده ۱۲۷ سالن و اماکن ورزشی استان همدان با اولویت واگذاری به هیئت‌های ورزشی و ورزشکاران، گفت: هیئت نابینایان و کم‌بینایان باید در شهرستان‌های استان نیز فعال شوند.